recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vildrede....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVildrede....

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
stumbi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Vildrede....
    Sendt: 30-November-2006 kl. 13:55

Hej med jer.

Jeg er ny her på sitet. Og syntes det lyder som om i ved sådan ca hvad i taler om

Jeg er igang med at undersøge markedet for en evt konvertering til fladskærms-tv.

Hjemme i vores stue har vi pt. et B&O MX7000. Det har vi egentlig været meget glade for. Det står rigtigt skarpt og lyden er fantastisk. Vi har TDC kabeltv så antenneforholdene er i orden. Men DR er nu begyndt at sende i andet format og billedet bliver mindre. Og mon ikke andre kanaler følger. efter Derfor mine overvejelser.

Jeg har kig på et: Sony KDL-32V2000. Ren og skær ud fra søgning på nettet og pris som udgangspunkt.

Men nu melder nogle spørgsmål sig.

Vores nuværende tv er 28" og egentlig stort nok. Med en fladskærm på 32" ville det så virke mindre eller er det et rimeligt "alternativ". Det er jo nogen andre formater?

(ser mest DR,TV2,TV3,TV3+ altså mest de danske kanaler især sport, dokumentar og nyheder)

Ville der være noget at hente ved at købe en Selector?

Jeg har været i El-giganten og kigge. Der blev jeg godt nok skuffet. Syntes billedkvaliteten var elendig på deres fls-tv, udflydende farver . Er det bare deres dårlige antenneforhold, eller er kvaliteten bare så meget ringere en mit B&O? Så dog ikke Sony KDL-32V2000

Jeg orker ikke at spørge de sælgere der er i El-giganten. Det kan være det bare er mig, men jeg kan ikke tage dem seriøst. Det eneste de vil sælge er LG fjernsyn(lyder det som). Er de så gode?

Hvad siger i til den model jeg har overvejet. Er der andre alternativer i samme prisleje 10.000-12.000

Jeg er klar over jeg skal ud og se på dem "live" inden jeg beslutter mig. Det jeg grundlæggende søger råd om er:

Hvilken fornemmelse tror i jeg vil sidde med ved skift af mit nuværende tv når man tager ovenstående spørgsmål i betragtning.

Jeg haber i har nogle indput til mig, jeg er meget i tvivl.

Hilsen Sten

Emnet er flyttet fra: forum, digital tv

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 14:29

Hej Sten, og velkommen i klubben af folk der frustreret kigger efter fladskærmstv

Jeg kender ikke ret meget til den model du spørger efter, udover jeg har set 40" forleden hos expert i Fields, (fordi jeg fik et godt råd at kigge efter den). Jeg var mildest talt målløs over, så elendigt det stod, så jeg vil end ikke overveje at kaste penge efter det. Til det skal det dog siges, at sandsynligheden for, at det blot er forretningen som ikke har giddet at gøre noget ud af deres præsentation af tv, den er faktisk lig med 100%, for netop den model du omtaler, den har faktisk fået rigtig god kritik. Hvordan du så får de underlige sælgere til at indse, at de bør indstille tvét korrekt for dig, mens du ser det, det er til gengæld et godt spørgsmål. Jeg har heller ikke selv tillid til sælgere i elgiganten eller andre lign. steder. Men det skuffer mig at se, at selv mere proffesieonelle sælgere som Expert, de åbenbart heller ikke kan, (eller så holder de test jeg har læst af den model bare ikke).

Jeg ved det er en meget hård kritik af forretningerne og sælgerne herhjemme, men det er altså baseret på mere end 2 års søgen efter et fladskærms tv.

Spørgsmålet om 32 tommer vil være for stort i forhold til jeres 28, der er svaret efter min mening klart nej. Tværtimod vil jeg nok nærmere sige. Men 32 tommer vil da være en forbedring.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes generelt fladskærms tv virker mindre end et almindeligt CRT i samme størrelse. Reelt set burde det være omvendt, og det kan måske også skyldes, at man ser på hele volumen når man sammenligner dem. (Eller så er det fordi mit Philips faktisk er meget tæt på 32 tommer)

Der vil helt klart være noget at hente ved at få en selector (dekoder) på dit tdc kabeltv. Alene det i sig selv vil i langt de fleste tilfælde give et markant bedre billede.

Hvilken fornemmelse du vil sidde med efter et evt. skift af tv, det aner jeg ikke. Hvis jeg vidste det, så ville jeg ikke selv have haft så store problemer med at finde et nyt tv

Til top
stumbi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-November-2006
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hej Sten, og velkommen i klubben af folk der frustreret kigger efter fladskærmstv

###Jeg er glad for jeg ikke er den eneste

Jeg kender ikke ret meget til den model du spørger efter, udover jeg har set 40" forleden hos expert i Fields, (fordi jeg fik et godt råd at kigge efter den). Jeg var mildest talt målløs over, så elendigt det stod, så jeg vil end ikke overveje at kaste penge efter det. Til det skal det dog siges, at sandsynligheden for, at det blot er forretningen som ikke har giddet at gøre noget ud af deres præsentation af tv, den er faktisk lig med 100%, for netop den model du omtaler, den har faktisk fået rigtig god kritik. Hvordan du så får de underlige sælgere til at indse, at de bør indstille tvét korrekt for dig, mens du ser det, det er til gengæld et godt spørgsmål. Jeg har heller ikke selv tillid til sælgere i elgiganten eller andre lign. steder. Men det skuffer mig at se, at selv mere proffesieonelle sælgere som Expert, de åbenbart heller ikke kan, (eller så holder de test jeg har læst af den model bare ikke).

###Jeg var en tur i Merlin igår aftes. Jeg må sige at der var det noget anderledes. Deres tv stod faktisk rimeligt godt. Og jeg blev mere beroliget! Talte dog ikke med nogen sælger. Jeg er af den overbevisning at det er bedst at skabe sine egen meninger(trods mit indlæg), og så derefter få de dersens totalt nøgtern sælgere til at argumentere for sig.

Jeg ved det er en meget hård kritik af forretningerne og sælgerne herhjemme, men det er altså baseret på mere end 2 års søgen efter et fladskærms tv.

###Jeg er enig.

Spørgsmålet om 32 tommer vil være for stort i forhold til jeres 28, der er svaret efter min mening klart nej. Tværtimod vil jeg nok nærmere sige. Men 32 tommer vil da være en forbedring.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes generelt fladskærms tv virker mindre end et almindeligt CRT i samme størrelse. Reelt set burde det være omvendt, og det kan måske også skyldes, at man ser på hele volumen når man sammenligner dem. (Eller så er det fordi mit Philips faktisk er meget tæt på 32 tommer)

###Jeg tror vi starter med at skifte TV i soveværelset. Så kan vi vende os til det, og se hvor meget der er at hente på at se andre billed formater.

Der vil helt klart være noget at hente ved at få en selector (dekoder) på dit tdc kabeltv. Alene det i sig selv vil i langt de fleste tilfælde give et markant bedre billede.

###Det glæder mig efter som de er på tilbud nu, 599.- uden abb.

Hvilken fornemmelse du vil sidde med efter et evt. skift af tv, det aner jeg ikke. Hvis jeg vidste det, så ville jeg ikke selv have haft så store problemer med at finde et nyt tv

###Ha ha, mon ikke det drejer sig om at springe ud i det. Nogen gange tænker man(jeg) for meget over det. Og kommer ikke rigtigt nogen vegne. Der er jo også det der aspekt at der sker udvikling hele tiden. Lidt som når man skal have ny PC.  Og jeg skal i hvert tilfæde iflg. min kone komme ud over det der, hvad nu hvis, hvorfor mon det, kan man ikke, det kan ikke passe, der må være noget andet, hvorfor siger han nu det etc.

Men tak for dit svar, og jeg tror som sagt at vi venter med stuen og køber et mindre fls-tv til soveværelset til at begynde med.

Sten

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 09:42
Et 32" fjernsyn har - ved 4:3 udsendelser samme billedstørrelse (højde) som et 28" CRT. Ved 16:9 film/udsendelser vil billedet være større på fladskærmsfjernsynet end på CRT'en. Derforuden kan 4:3 udsendelser strækkes til at fylde hele skærmen og derved fås også et større billede. Men det afhænger af fjernsynet hvor godt dette "stræk" gøres. Jeg gik fra et 28" CRT til et 37" JVC LT-37M60 - det har jeg ikke et øjeblik fortrudt og dette fjernsyn strækker 4:3 billedet til hele skærmen på en måde så man næsten ikke lægger mærke til at det er strukket, bl.a. fordi det er mest i siderne og hjørnerne det strækkes. Jeg har kabelTV uden selector og billedet står rigtigt godt på dette fjernsyn.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af stumbi stumbi skrev:

Jeg er glad for jeg ikke er den eneste

Jeg tror vi er rigtig mange.

Jeg er af den overbevisning at det er bedst at skabe sine egen meninger(trods mit indlæg)

Det er et rigtig godt udgangspunkt

Jeg tror vi starter med at skifte TV i soveværelset. Så kan vi vende os til det, og se hvor meget der er at hente på at se andre billed formater.

Nu ved jeg ikke hvor meget i ser tv i soveværelset. Men umiddelbart ville jeg "afprøve" et tv ud fra hvad jeg bruger til det i dagligdagen. Med to mindre børn og en hustru der ved mere om tv-programmerne end noget andet, så vil det blive tvét i stuen, der står for skud

Det glæder mig efter som de er på tilbud nu, 599.- uden abb.

Til den pris ville jeg slet ikke betænke mig, men suse direkte ud og hente en med det samme.

Ha ha, mon ikke det drejer sig om at springe ud i det. Nogen gange tænker man(jeg) for meget over det. Og kommer ikke rigtigt nogen vegne. Der er jo også det der aspekt at der sker udvikling hele tiden. Lidt som når man skal have ny PC.  Og jeg skal i hvert tilfæde iflg. min kone komme ud over det der, hvad nu hvis, hvorfor mon det, kan man ikke, det kan ikke passe, der må være noget andet, hvorfor siger han nu det etc.

Du har helt ret, hvilket også er det jeg indså i oktober måned. Bestilte et tv, som forhandleren nu har problemer med at leverer. Det er sgu typisk, endelig tager man en beslutning, og selvfølgelig bliver det en model som ikke kan leveres

Men tak for dit svar, og jeg tror som sagt at vi venter med stuen og køber et mindre fls-tv til soveværelset til at begynde med.

Sten

Held og lykke med det!

Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

- måske virker det også mindre, fordi et fladskærms-tv typisk står omkring en halv meter længere væk end et CRT-tv ville gøre...

Hilsen Prepsi

Til top
hmpf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 14:06

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg gik fra et 28" CRT til et 37" JVC LT-37M60 - det har jeg ikke et øjeblik fortrudt - billedet står rigtigt godt på dette fjernsyn.

Hvordan er det JVC mht. støj? Snerrer/brummer/bzzzz det? Der har været mange indlæg om forskellige modeller/mærker støjer (med højttalerlyden skruet helt ned...)

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Prepsi Prepsi skrev:

- måske virker det også mindre, fordi et fladskærms-tv typisk står omkring en halv meter længere væk end et CRT-tv ville gøre...

Hilsen Prepsi

Du har ret Prepsi. Det kan i allerhøjeste grad godt være en væsentlig årsag.

Til top
macgyver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2006
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 19:03

Ja, undskyld jeg blander mig i denne tråd, overvejer nemlig også samme model eller muligvis den nye forbedret v2500!

Jeg har lige et spørgsmål når ens dvd- optager ikke har hdmi udgang vil signalet til lcd tvet så været markant dårligere ved scart tilslutning?

Til top
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 20:11

jeg havde egentligt også regnet med at skulle skifte mit B&O MX7000 ud nu snart, men efter utallige besøg hos diverse forhandlere og set forskellige tv - BÅDE LCD OG PLASMA, ja så må jeg konkludere, at kvaliteten ved nutidens fladskærme er noget bras. I hvert fald hvis du skal op i over 32". Det er der ingen af nutidens tv, der kan gengive ordentligt, når vi snakker gengivelse af antennesignal. Jeg ved godt at jeg måske er lidt kræsen  - men jeg har altid ønsket kvalitet, og det mener jeg ikke man får for alle de penge, man skal smide efter et godt fladskærmstv i dag.

Jeg har i hvert fald udskudt mit køb til om et par år eller 3 - så må vi se, om der udviklet bedre teknologi til den tid. Lidt sur konstatering. ØV.

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 20:39

Hey NIKKO.

Jeg havde det præcis som dig ! Men syntes sidste år at mit MX7000 var blevet for bette...

Havde set " de store flade" hos vennerne, når man så kom hjem var ens TV sgu blevet lille..

Købte et Philips 37" LCD. Kanon billede. Fedest via parabol, men også RIGTIG godt på alm antenne. Og havde det ikke været iorden, var det røget ud igen!

MX'en pynter fint i sove-værelset...

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af macgyver macgyver skrev:

Ja, undskyld jeg blander mig i denne tråd, overvejer nemlig også samme model eller muligvis den nye forbedret v2500!

Jeg har lige et spørgsmål når ens dvd- optager ikke har hdmi udgang vil signalet til lcd tvet så været markant dårligere ved scart tilslutning?

V2500 er ikke en ny forbedret model, men en model til USA. Du kan ikke være sikker på, at tuner o.a. passer til danske forhold. 

Hvis du vil have noget bedre, skal du se på W2000 eller X2000 (som godt nok også er i 40").

Mvh. Soko

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu