|
Netværkskabel trækkes uden stik |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6500 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2018 kl. 19:36 |
|||||||||||||||||||
Hejsa - kan man købe netværkskabel uden stikkene for enden og så få dem sat på når man har boret osv? Jeg er ikke en god handy man. Men måske kan min far klare det.
Altså hvis det overhovedet er muligt ? Er det det ? Eller er det en elendig ide ? |
||||||||||||||||||||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Det er en god løsning
Og ikke svær. Man kabler blot kabel. Stil og en tang |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Nico89 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
|||||||||||||||||||
Jeg har selv lige gjort det så ja det kan godt lade sig gøre. Jeg købte nedenstående fra kabelmix. Du kan evt. kigge på de stik der ikke kræver en crimptang da jeg synes det var noget besværligt at få de mange små kabler til at sidde rigtigt i de stik jeg købte. Og ellers køb 4 stik så du har nogle at skifte med hvis det går galt.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6500 |
|||||||||||||||||||
Tusind tak. Gider du linke til den uden crimptang.
Elsker dette forum. Cat6 må være helt fint |
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Nico89 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
|||||||||||||||||||
Du kan bare google "kabelmix cat6 stik uden værktøj"
Redigeret af Nico89 - 23-Februar-2018 kl. 20:16 |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
|||||||||||||||||||
Ser fint ud. Du behøver ikke gummidimserne.
Hvis det var et kabel der skulle transporters rundt ville jeg bruge dem, men til en fast installation er de unødvendige, IMHO. |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
|||||||||||||||||||
Du behøver heller ikke skærmet kabel, til alm 1gig netværk.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
|||||||||||||||||||
Lad være med at bruge skærmet hvis du ingen erfaring har med at krimpe. Det er bare ekstra bøvl til dig, og højst sansynlig ikke noget noget du har brug for alligevel 🙂
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|||||||||||||||||||
Har fulgt lidt med i denne tråd,da jeg selv er i gang med at udvide mit bestående anlæg Kan man ikke bruge skærmet kabel til feks. denne her ,og er det bedre at krimpe ?? https://www.av-connection.dk/?PGr=10849 Mvh. Redigeret af nesager - 25-Februar-2018 kl. 10:35 |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
|||||||||||||||||||
Der er fejl i dit link men det er altså slet ikke så svært. Jeg har gjort det en del gange efterhånden selvom jeg ingen erfaringer havde i starten. Man skal selvfølgelig være opmærksom på farverne men der findes mange forskellige guides på nettet. Jeg vil dog anbefale at du køber en kabel tester så du er sikker på der er ordentlig forbindelse.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|||||||||||||||||||
@ Dorf.
Tak for dit svar,jeg må prøve. Link rettet. Mvh. |
||||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |