|
Philips POS9002 ejere søges |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-December-2017 kl. 21:11 |
Hej Forum,
Søger lidt input fra andre ejere af Philips POS9002 OLED. Jeg købte mit for en måneds tid siden, og selvom jeg er ganske tilfreds med billedet, er der et par ting der virkelig er irriterende: Først og fremmest er TV guiden er uhyggelig langsom til at hente oversigten over programmer. Ca hver 5 gang jeg trykker på guide, så viser den hverken programmer eller kanaler i overblikket, og man er nødt til at gå ud af guiden og tilbage igen. Derudover er selve fjernsynet langsomt i visse situationer. Det tager f.eks 10 sekunder fra man trykker på Tænd knappen, til at der er billede på skærmen. Ved skift af input til HDMI går der også flere sekunder, inden det reagerer. Er der andre ejere af samme tv der oplever samme problemer? I min optik burde den slags ikke være et issue på en 2017 top model fra en af de store producenter. Mvh |
|
![]() |
|
katbird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 551 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at spørge på flatpanels.dk, f.eks i denne tråd.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=40180 Redigeret af katbird - 17-December-2017 kl. 22:53 |
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
Tak - har set lidt på tråden. Sørgeligt at man smider et produkt på markedet, der har aå ringe en performnce på noget så centralt som EPG’en.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Uenig !
Hvis billedkvaliteten ellers er topdollar, så kan man altid finde en ekstern box som performer klart bedre end smart- tv delen på et hvilket som helst TV . Det samme gælder lyd og fjernbetjening . . . . |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6331 |
Jeg vil også mene, at billedkvaliteten må være det vigtigste
Så kan man nok leve med de småting eller bruge en ekstern boks |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
Jeg vil give trådstarter ret i at man bør forvente at en topmodel anno 2017 bare spiller på alle platforme... hvis et oled 4K tv til 15.000kr havde et apple-tv indbygget ville det storsælge, sært det ikke allerede findes, jeg har endnu ikke stødt på et tv hvor smart tv delen ikke på den ene eller anden måde skuffer fælt. Jeg har selv et pos9002 jeg kører med et apple-tv tilsluttet. Jeg oplever en væsenlig bedre billeder kvalitet når jeg ser Netflix via apple-tv det indbyggede androide er langsomt, hakkende, kommer med de særeste fejlmeldinger... men skuffende er det, jeg har tidligere i år haft et Sony Led og siden et LG Oled 4K tv, nu prøver vi med et Phillips der fint opfylder min husstands behov når blot apple-tv’et er tilsluttet
|
|
![]() |
|
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
Nå ja og til trådstarter jeg oplever ikke de problemstillinger du omtaler i dit første indlæg😎
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
Jeg har en POS9002. Mht. de 10 sekunder har jeg ikke det samme "problem" vil skyde på ca. 5 sekunder, . Mht. TVguiden har jeg løst det med en Shield der fungerer som klient der kan modtage TV signal gennem HDHomerun og TVHeadend. Det kan anbefales at benytte en ekstern til disse ting:)
Billedkvaliteten er rigtig godt på TVet.
Redigeret af Bjur - 20-December-2017 kl. 09:25 |
|
![]() |
|
Branchekender ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 361 |
10 sekunder for at tænde op er helt normalt. Du bruger selvfølgelig sidste nye software? Det er version TPM171E _ 001.002.171.000 – fra 16/10-2017 ??? Det er ikke sikkert, at du kan hente denne software direkte via softwareopdateringen på TV'et - hent den på Philips' hjemmeside. |
|
![]() |
|
Update:
Efter seneste opdatering virker EPG’en endelig. Den er stadigvæk langsommere end mit gamle tv, men den virker - hver gang. Desuden virker lyden til at have fået en justering, og er markant bedre end tidligere, hvilket virkelig var tiltrængt. En opgradering af ATV4 til 4K har også givet et markant løft på billedsiden. Så mangler vi bare at HBO finder ud af at vi er i 2018 nu, og begynder at sende streams i tidssvarende kvalitet ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |