Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ITMS
Bruger
Oprettet: 01-December-2004
Status: Offline
Point: 53
|
Emne: Erfaringer med Pioneer PDP-507XD Sendt: 04-December-2006 kl. 23:31 |
Jeg overvejer at købe dette TV, men da jeg er spejlblank på det TV tekniske område, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om dette setup.
Jeg har en Vista Media Center kørende som server, hvori jeg har 2 x 2 tuner kort i - altså i alt 4 tunere, som jeg optager fra TDC KabelTV på.
I stuen har jeg en XBOX 360 som er koblet op via 100 m/bit og som streamer optaget tv udelukkende.
I stuen har jeg en 3-4 år gammel Panasonic 42" plasma som jeg har været glad for, men som nu trænger til at gå på pension, da opløsningen på 852 x 480 ikke helt er tidssvarende mere ;-)
Jeg har læst om Pioneer PDP-507XD og kan se at der er en del der har købt dette via fælleskøb, så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med denne plasma.
1. Er der nogen der har prøvet at køre XBOX 360 på den og hvordan ser billedkvliteten ud, passer kablerne til og kan man køre HD fra XBOX op på skærmen, nemt? (Jeg er med på at TV signalet ikke er HD fra TDC, men jeg tænker på HD XBOX Games).
2. Hvilken HDD recorder kan I anbefale til den? Jeg har en 400GB Panasonic HDD recorder, som jeg bruger til backup (you know - wife factor - det skal bare virke, makker) og med MCE er det jo ikke altid lige at det virker, så jeg skal have en HDD som hun kan finde ud af og som tilfredstiller min lyst til flot DVD billed kvalitet og lyd (og som er stille samtidig).
3. Hvor kan man købe Pioneer PDP-507XD billigt (ikke nødvendigvis billigst, leverandørkvalitet og service betyder mindst ligeså meget for mig).
Alle gode råd er velkomne, og hvis nogen har spørgsmål om Vista MCE ved jeg en smule om dette, så jeg kan give lidt tilbage.
mvh.
Peter
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9441
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 08:07 |
2. Hvorfor ikke beholde din 400GB Panasonic HDD recorder. Jeg går næsten ud fra at den har HDMI som giver det bedste billede.
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7248
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 08:11 |
TC sælger skærmen til 26,888 for 507XA og det er den model du har brug for med kabeltv
Men jeg ville også beholde den lækre panasonic optager du har.
Jeg har selv skærmen og har faktisk ikke noget at udsætte på den, den er bare god
|
 |
ITMS
Bruger
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 11:07 |
lahan skrev:
2. Hvorfor ikke beholde din 400GB Panasonic HDD recorder. Jeg går næsten ud fra at den har HDMI som giver det bedste billede.
|
Det er korrekt, jeg har bare aldrig brugt det før, så det havde jeg glemt ;-)
mvh.
Peter
|
 |
ITMS
Bruger
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 11:10 |
hansie skrev:
TC sælger skærmen til 26,888 for 507XA og det er den model du har brug for med kabeltv
Jeg har selv skærmen og har faktisk ikke noget at udsætte på den, den er bare god
|
Er forskellen på 507XA og 507XD ikke at 507XD har to tunere, en til DVB-T og en til analog? Jeg påtænker at kaste mig på DVB-T bølgen så jeg kan se TV2 og DR via DVB-T, men samtidigt se alle de andre kanaler via analog.
Er det korrekt opfattet at jeg kan modtage begge signaler samtidigt og så vælge mellem analog og DVB-T lidt á la AV1, AV2 etc.?
mvh.
Peter
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 11:46 |
ITMS skrev:
hansie skrev:
|
Er forskellen på 507XA og 507XD ikke at 507XD har to tunere, en til DVB-T og en til analog? Jeg påtænker at kaste mig på DVB-T bølgen så jeg kan se TV2 og DR via DVB-T, men samtidigt se alle de andre kanaler via analog.
Er det korrekt opfattet at jeg kan modtage begge signaler samtidigt og så vælge mellem analog og DVB-T lidt á la AV1, AV2 etc.?
mvh.
Peter
|
Korrekt. På remoten har du en knap som skifter mellem Tv og DTv.
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7248
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 11:49 |
men hvis du har TDC kabel bør du anskaffe en selector istedet og få alle kanaler i god kvalitet
Hans
|
 |
ITMS
Bruger
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 12:45 |
Hej Hans,
Jeg havde for længe siden en Selector og jeg synes at det var en underlig konstellation, at skulle skifte på boksen i stedet for TV'er. Desuden kan jeg vel kun optage fra den "aktuelt" valgte kanal eller?
Jeg så artiklen om Selector HD og den efterfølgende debat ser ikke ud til at være specielt positiv.
Jeg er træt af at købe ny teknik som lover en masse og ikke holder en pind, så derfor er jeg meget interesseret i at høre "reelle" opfattelser af produkterne iden jeg kaster guldet efter dem.
Jeg kan se at du har en 507XD, er du glad for den?
Peter
|
 |
ITMS
Bruger
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 12:48 |
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 12:51 |
Hej!
Jeg har selv en 507xd-og er fuldt ud tilfreds med den.Den overgår faktisk mine forventninger når vi snakker kvalitet på tv udsendelserne.Vi elsker begge sport i tv-og ser bla. meget HÅNDBOLD-og det er bare perfekt.
Tror ikke at du bliver skuffet over den.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
ITMS
Bruger
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 12:55 |
Tak lrev,
Det lyder som om det er et godt køb. Kan du svare på mit spørgsmål omkring analog/DVB-T:
"Er det korrekt opfattet at jeg kan modtage begge signaler samtidigt og så vælge mellem analog og DVB-T lidt á la AV1, AV2 etc.?"
Peter
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 12:57 |
Hej!
Yepper.....(lahan har faktisk svaret dig på det lidt længere oppe i tråden.)
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |