|
Sonos Playbar med 2 x Play:1 |
Besvar |
Forfatter | |
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:00 |
Jeg har lige købt en Playbar til mit pana G20 TV. I min stue
har jeg i forvejen en connect:amp, men pga. delay når TV’et blev tilkoblet valgt
jeg at satse på en Playbar i stedet for. Nu kommer spørgsmålet så om det kan lønne sig et investere i
et par Play:1 til bagkanal (de højttaler som er forbundet med connect:amp
sidder ikke optimalt som baghøjttaler, derfor overvejer jeg at skifte
connect:amp ud med 2 play:1, og flytte dem). Jeg har prøvet at gruppere Playbar med connect:amp, men her lyder det som om der kom delay igen (optisk signal direkte til Playbar kontra signal der skal konverteres til digital og sendes via wifi). Og hvis man får koblet et par Play til Playbar’en hvordan er det så hvis man ønsker at streame musik ? Vil Playbaren så også spille – hvis den gør plejer lydstyrken i en bagkanal så ikke at være dæmpet ift playbar’en ? Er der forskel på om man gruppere et par play med en
playbar, eller om man definere dem som bagkanal. PS det er vel korrekt at delay på en sub – når den ikke er
større – er uden betydning. Redigeret af kim.t - 13-Marts-2018 kl. 10:04 |
|
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
At gruppere og at parre er ikke det samme. Når du tilføjer et sæt Play:1 til Playbar, så kan de ikke fungere som en gruppe mere. Så spiller de kun med Playbar. Og så er der ikke forsinkelse.
Jeg er positiv over surround-oplevelsen med det sæt om end man godt kunne bruge lidt bedre separation af frontkanalerne. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Meget enig:). |
|
RuneH
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var da den mest besværlige måde at sætte SONOS op på. Din Playbar vil spille, hvis du streamer musik til den. Det vil dine Play:1 ikke.. Well, de kan godt, men som standard ikke.. De skal sættes som baghøjttalere til din Playbar.. Ikke grupperes, da det slet ikke vil give nogen mening. SUB skal tilføjes til din Playbar (ligesom dine Play:1), og skal heller ikke grupperes.. Hvis det skal fungere korrekt.
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forstå mig nu ret.
Når et par Play:1 er sat som baghøjttaler, vil de så spille musik når man streamer musik til Playbar'en |
|
|
|
RuneH
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg svaret på.. Nej, det vil de ikke.
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
Lightyear
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bestemmer man selv. Sonos skriver:
|
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan ikke bruge dine to play:1 kun som afspillere, hvis de er sat som bagkanaler i et 5.1 system. Så er de låst til det. Men streamer du til gruppen 5.1, kan du selv vælge om bagkanalerne skal spille med playbar/playbase eller om du kun vil have lyden fra playbar/base.
|
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
Funktioner
Tak(0)
|
JO de vil...
|
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
Funktioner
Tak(0)
|
JO, de vil! Bagkanalerne spiller med playbar´n...
Redigeret af Mr. Claude - 14-Marts-2018 kl. 15:28 |
|
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bagkanalerne vil altid spille sammen med Playbar. I opsætningen kan man vælge, om de spiller et svagere supplement eller om de spiller normalt.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |