|
Fladt netkabel |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
David_Jensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2018 kl. 16:08 |
Hejsa allesammen.
Jeg har prøvet at google det men jeg synes ikke at finde noget. Er det helt umuligt at købe fladt CAT6a netkabel i bulk (100m)? Kan man ikke få det må jeg jo ty til det runde :) Pft for alle input David |
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flade netværkskabler er ikke tiltænkt som installationskabler (fast installation), men som "forbruger" patch kabler.
Skærmningen i mange flade kabler er betydeligt ringere end normale runde, og en del af dem overholder ikke CAT6 standarden. Hvis du vil have 100m, skal du nok have fat i en producent. Prøv evt. alibaba. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Som TBK siger, så er de ikke tiltænkt installationer, men hvis det er fordi du skal have ført et kabel langs en fodliste mellem forskellige rum, så er der mulighed her https://www.av-cables.dk/cat-6a-u-ftp-fladt/
køber du dem lange nok og køber nye tyller og stik, så kan du nok godt klippe i den ene ende og føre gennem mur og selv sætte på igen bagefter.
|
|
![]() |
|
David_Jensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
Hej gutter
Tusind tak for svarene! Jeg kan godt se det ikke er så smart med de flade når de skal over loftet. Jeg køber et alm rundt så. Skal man have et specielt kabel (udendørs kabel evt) når det skal løbe ovenpå isoleringen eller er det ligegyldigt ? Tænker der er ret stort temperaturudsving på sådan et loft :) |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
Helt almendelig rund er ok.
De tåler fint varme og kulde på et loft |
|
![]() |
|
Eeyore ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Til installation bør du gå efter et kabel som overholder LSZH (Low Smoke Zero Halogen).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |