|
PC lag'er ved simple spil |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
soeren_h ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Marts-2018 kl. 20:13 |
Hej.
Min søn har nedenstående bærbare pc, som har benytter til forskellige spil, som f.eks. Minecraft og Roblox.
Men har oplever så voldsomme lag i spillene, at han næsten ikke kan spille dem.
Hvad skyldes det?
Hvor er flaskehalsen?
Det virker ikke umiddelbart til at være spil, som kræver det helt vilde af en pc.
Og når han spiller samme spil på sin iPad, er der ingen problemer.
PC'en er trådløst på nettet på en 100/10 forbindelse.
På forhånd tak for hjælpen.
Product name
HP Pavilion Notebook - 15-ab195no (ENERGY STAR)
Microprocessor
AMD Quad-Core A6-6310 APU with Radeon R4 Graphics (1.8 GHz, up to 2.4 GHz, 2 MB cache)
Memory, standard
4 GB DDR3L SDRAM (1 x 4 GB)
Video Graphics
AMD Radeon R7 M360 Graphics (2 GB DDR3 dedicated)
Hard Drive
1 TB 5400 rpm SATA
Display
39.6 cm (15.6") diagonal HD BrightView WLED-backlit (1366 x 768)
Wireless Connectivity
802.11a/b/g/n/ac (1x1) and Bluetooth® 4.0 combo (Miracast compatible)
Network interface
Integrated 10/100 BASE-T Ethernet LAN
Software
Operating system
Windows 10 Home 64
|
|
Søren (Lynge, Allerød)
|
|
![]() |
|
soeren_h ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lige lidt ekstra info.
Jeg installerede AMD System Monitor på pc'en. Den ser umiddelbart ud til, at den bruger alle fire processorer korrekt. Men der er overhovedet ingen bevægelse på hverken det ene eller andet grafikkort. Er det ikke underligt? Jeg kørte en UserBench test på den, og selv mens den arbejdede hårdest, var der ingen udslag på hverken det ene eller det andet grafikkort. Og User Bench testen var i øvrigt ingen god oplevelse. Selve pc'en (processor, harddisk, ram, etc) klarede sig nogenlunde. Ikke godt, men heller ikke helt skidt. Men på grafik fik den ca. 2%, hvilket vel ikke kan blive meget ringere. Men selvfølgelig ikke så underligt, hvis den ikke benytter grafikkortene. Hvad gør jeg ??? Redigeret af soeren_h - 26-Marts-2018 kl. 20:24 |
|
Søren (Lynge, Allerød)
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4053 |
Ja hvor skal man begynde. Apu'en er ikke så kraftig i dens CPU del, og den har kun en 4Gb ram klods, så den læse/skrive til rammen, forgår kun med halv båndbredde. Og de harddiske der er i den slags computere, er ikke så hurtige. Med andre ord. Det er hele maskinen den er gal med. Ipaden er endten kraftigere, eller også kører spillene der med lavere settings
Redigeret af T-Duck - 27-Marts-2018 kl. 00:00 |
|
![]() |
|
Lubzor ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Prøv at læse lidt på denne side, og se om du har nogle af disse muligheder i Catalyst Control Center. Det kan tænkes det kan få dig tættere på en løsning.
|
|
![]() |
|
Jeg er klar over, at det ikke er en kraftig pc.
Men er det ikke alligevel underligt, at den står med 0% på grafikkortet, når man tester den? For mig ser det ud til, at den slet ikke udnytter grafikkortet. |
|
Søren (Lynge, Allerød)
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
Prøv evt at geninstallere den, og brug gerne en “ren” Windows.
Hvis der ligger noget skidt på den, så får du det væk. Som tidligere nævnt, så ville en ssd og en ekstra 4gb ram klods sikkert gøre underværker |
|
![]() |
|
Ekstra Ram kan jeg sikkert fikse.
Men er der plads til en ekstra SSD disc i sådan en maskine, eller skal man i så fald erstatte den eksisterende disc? |
|
Søren (Lynge, Allerød)
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4053 |
|
|
![]() |
|
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
Der er garanteret et Intel grafikkort i også. Det er der i de fleste maskiner emd dedikeret gfx. enten skal du lave et manuelt skift, ellers skal du sætte det op i driverne (at den skal bruge discrete graphics med bestemte spil)
Du kan se det ved at højreklikke på denne computer og vælge "Administrer"? (min er på engelsk, derfor manage) Redigeret af Kennethxyz - 27-Marts-2018 kl. 15:29 |
|
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
|
![]() |
|
Jeg tror ikke, at der er et Intel grafikkort i, da det jo er en AMD maskine. Men der er - så vidt jeg kan se - både en AMD R4 gpu, som nok sidder på bundkortet, og så en noget bedre R7 gpu med dedikerede ram. Jeg tænker lidt, at den ikke bruger R7'eren. Men jeg kan bare ikke finde ud af, hvordan jeg får den til at bruge den. |
|
Søren (Lynge, Allerød)
|
|
![]() |
|
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
det kan være at du kan styre det i strømstyring, og vælge en high performance profil?
|
|
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
|
![]() |
|
Jeg synes, at jeg har prøvet alt.
|
|
Søren (Lynge, Allerød)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |