Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
|
Emne: DivX-format til Media Center, hvornår?? Sendt: 05-December-2006 kl. 14:24 |
nogle som ved hvornår Microsoft Media Center bliver opdateret så den kan afspille andet end MPEG & WMV?? fatter ikk hvorfor de sætter den begrænsning på de forskellige formater ved afspilling af Video, det kunne da være fedt at have et Video-bibliotek med alle sine og børnens film, serie som Langt fra LasVegas Klovn Jul på vesterbro bamse&kylling traktorTom osv PRÆCIS som med ens musik, der har og er det muligt at lave et Musik-bibliotek og Stream Mp3 musik fra. hvorfor tror M$/folk at når man har Vob-filer liggende så er det fordi man har taget en ulovlig kopi at en andens DVD men med Mp3-filer så er det fra ens egen samling?
|
 |
BeLLe
Super bruger
Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 14:39 |
Det er ikke noget problem at afspille alt det du snakker om på MCE. Det er bare et spørgsmål om at have de rigtige codecs installeret. Præcis som på en almindelige windows XP.
en hurtig søgning på google efter codec packs vil lede dig på rette vej
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 14:55 |
Det er ikke Microsoft Media Center der ikke kan afspille Divx - microsoft media center afspiller alle formater du har installeret codecs til på din computer- det er streaming til din Xbox 360 der kun vil acceptere WMV og mpeg. Eller sagt på en anden måde det er Xboxen der har begrænsninger når den bruges som mediaextender.
Grunden til dette er bl.a. at Microsoft udvikler WMV formatet og ønsker at dette format bruges til bl.a. HD video og streaming.
Microsoft er ligeglade med Divx som er et konkurerende format der ovenikøbet startede sine dage som et piratformat baseret på et hacket microsoft codec.
Vil du bruge din Xbox 360 som mediaextender er det bedste altså at konvertere de ting du vil have i et videobibliotek til WMV (windows media video) så vil du ikke have nogen problemer.
Ønsker du flere muligheder for streaming af forskellige medier, skal du bruge en anden enhed som media extender end Xbox 360, eller evt. blot tilslutte din PC direkte til din skærm uden at bruge nogen extender, så er du ikke begrænset overhovedet. Xbox360 er ikke specielt egnet som extender efter min mening, netop på grund af for mange begrænsninger.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
mosx
Bruger
Oprettet: 16-Februar-2005
Point: 102
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 15:27 |
Alternativt kan man bruge Transcode 360 fra http://www.runtime360.com. (linkfunktionen virkede ikke)
|
Sony KDL-55W807CSAEP, Yamaha RX-V775
|
 |
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 17:36 |
MCE kan i øvrigt ligeledes understøtte lang de fleste lydformater (ogg, flac, MPC osv. osv). Søg og du skal finde.
Redigeret af NikolajC - 05-December-2006 kl. 17:36
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 20:12 |
mosx skrev:
Alternativt kan man bruge Transcode 360 fra http://www.runtime360.com. (linkfunktionen virkede ikke)
|
Et par andre rigtig gode bud er følgende:
JVC DD-3
JVC DD-8
Begge systemer med Lan forbindelse og kommunikation med op til 7 PC'ere via kabel-router eller trådløs. Her kan du streame i MPEG1,2,4 og DIVX af videoformater
Samtidigt får du et rigtig godt stereoanlæg og Front Surround som kan gøre enhver kvinde glad fordi der ingen baghøjttalere er, en udemærket surround løsning for den som ikke ønsker alle højttalere monteret, men måske kun de forreste
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 21:36 |
spawn skrev:
Det er ikke Microsoft Media Center der ikke kan afspille Divx - microsoft media center afspiller alle formater du har installeret codecs til på din computer- det er streaming til din Xbox 360 der kun vil acceptere WMV og mpeg. Eller sagt på en anden måde det er Xboxen der har begrænsninger når den bruges som mediaextender.
Grunden til dette er bl.a. at Microsoft udvikler WMV formatet og ønsker at dette format bruges til bl.a. HD video og streaming.
Microsoft er ligeglade med Divx som er et konkurerende format der ovenikøbet startede sine dage som et piratformat baseret på et hacket microsoft codec.
Vil du bruge din Xbox 360 som mediaextender er det bedste altså at konvertere de ting du vil have i et videobibliotek til WMV (windows media video) så vil du ikke have nogen problemer.
Ønsker du flere muligheder for streaming af forskellige medier, skal du bruge en anden enhed som media extender end Xbox 360, eller evt. blot tilslutte din PC direkte til din skærm uden at bruge nogen extender, så er du ikke begrænset overhovedet. Xbox360 er ikke specielt egnet som extender efter min mening, netop på grund af for mange begrænsninger.
|
Super indlæg, men har/er der ikk snak om at M$ vil komme med en Update så man kan afspille DivX på sin 360Extender - og hvis de så så gerne vil ha' folk til at benytte deres WMV-format må de vel også komme op med noget ordenligt værktøj til at konvertere til WMV!!!
det der med Transmode360 og andre har jeg hørt skulle gi' en DEL ringere resultat - DESVÆRRE!! 
|
 |
mosx
Bruger
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 23:38 |
Jeg har selv brugt Transcode 360 og syntes at resultatet var ganske
fortrinligt. Man skal bare have en meget hurtig CPU, for ellers kan den
simpelthen ikke følge med, eftersom at blot det at have en extender på MCE
er en tung proces.
|
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 05-December-2006 kl. 23:58 |
Der findes som sådan masser af værktøjer til at konvertere fra forskellige andre filformater til WMV, men ikke noget i stil med DVDshrink o.lign. som du har nævnt før - simpelthen fordi programmer som DVDshrink er beregnet specifikt til at transcode en DVD9 til DVD4 størrelse så man kan lave en DVD backup. Men har du en mpeg fil eller en divx fil - findes der udmærkede værktøjer der kan konvertere det til WMV
Desværre kan man sige at enhver konvertering eller live transcodning med eks. Transcode 360 - jo altid giver en kvalitetsforringelse i en vis grad, samt ekstra arbejde man egentlig ikke burde behøve, hvis blot medieextendere som Xbox360 understøttede de gængse filformater.
Jeg ved desværre ikke noget om hvorvidt MS vil komme med en update så xbox360 kan afspille divx. Sønnen (og jeg) bruger stadig hans gamle moddede xbox1 som extender, den afspiller problemfrit "alt" jeg smider efter den (undtaget HD WMV) med en chip og Xmbc installeret. Men man kan jo håbe der kommer lignende muligheder for at modde en 360'er.
Der er masser af nye extendere på vej som er baseret på nyere chipsets fra eks. Sigma Designs der understøtter mange flere formater - extendere som Tvix 5000 o.lign. - men det hjælper dig selvfølgelig ikke meget når du nu har en Xbox 360'er
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
blackbox
Bruger
Oprettet: 09-Oktober-2004
Point: 140
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 03:33 |
er der nogen der har fundet en løsning, til at se undertekster på divx film i MCE 2005?
jeg har en masse film, som jeg har konverteret med divx converter, og altså indbygget undertekster i filmen, og IKKE som en seperat .sub eller .srt film
hvis jeg afspiller dem via windows media player, så kommer der et lille divx icon i højre hjørne, som jeg så kan højreklikke på og vælge de lydspor og de undertekster som er i filmen, og det virker fortrinligt, men hvis jeg afspiller de samme film via MCE 2005, så får jeg ikke denne mulighed for at vælge undertekster.
håber der er nogen der har fundet en løsning på dette, for jeg har givet op.
p.s. hvis ikke det findes til mce 2005, er der så nogen der ved om det kan lade sig gøre i den nye vista mce når den kommer?
mvh Carsten Larsen
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 08:11 |
spawn skrev:
Der findes som sådan masser af værktøjer til at konvertere fra forskellige andre filformater til WMV, men ikke noget i stil med DVDshrink o.lign. som du har nævnt før - simpelthen fordi programmer som DVDshrink er beregnet specifikt til at transcode en DVD9 til DVD4 størrelse så man kan lave en DVD backup. Men har du en mpeg fil eller en divx fil - findes der udmærkede værktøjer der kan konvertere det til WMV
Desværre kan man sige at enhver konvertering eller live transcodning med eks. Transcode 360 - jo altid giver en kvalitetsforringelse i en vis grad, samt ekstra arbejde man egentlig ikke burde behøve, hvis blot medieextendere som Xbox360 understøttede de gængse filformater.
Jeg ved desværre ikke noget om hvorvidt MS vil komme med en update så xbox360 kan afspille divx. Sønnen (og jeg) bruger stadig hans gamle moddede xbox1 som extender, den afspiller problemfrit "alt" jeg smider efter den (undtaget HD WMV) med en chip og Xmbc installeret. Men man kan jo håbe der kommer lignende muligheder for at modde en 360'er.
Der er masser af nye extendere på vej som er baseret på nyere chipsets fra eks. Sigma Designs der understøtter mange flere formater - extendere som Tvix 5000 o.lign. - men det hjælper dig selvfølgelig ikke meget når du nu har en Xbox 360'er
|
OK, det var også bare hvis der var nogle programmer som var bedre end andre - men det skulle også være fra Vob+Sub-> MPEG2/WMV. Og ce'føli vil der være tab ved konvertering og Live Transcode.......
Hva hurtig ska en CPU helst være hvis det skal køre perfekt.
|
 |
mosx
Bruger
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 08:55 |
Jeg har en Athlon64 3200+ med 1 GB RAM. Den kan lige trække at streame en DivX-film i god kvalitet til en Xbox 360, men hvis maskinen skal lave andet, såsom at optage samtidigt, så hakker det lidt. Maskinen skal altså være rimeligt hurtigt, men en moderne maskine med en dualcore processor vil ikke have nogen problemer med komprimerede film i almindelige størrelser. En 720p film i H.264 vil dog nok ikke være nogen fornøjelse
|
|
 |