|
Ny forstærker |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Mikani ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-April-2018 Sted: Kbh Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-April-2018 kl. 13:38 |
Jeg søger et godt råd, jeg skal have en ny forstærker og valget står mellem denon avr-x3400h kontra en marantz 5012, udover pris forskellen, hvad får jeg så mere i denon’en kontra den marantz’en??. I setup og brugerfladen nemmere på den ene eller den anden??, hvad ville i anbefale mig at købe??.
På forhånd tak for gode input |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denon receiveren får via en firmwareopdatering eARC, jeg kan ikke finde den info omkring Marantz receiveren. I afdelingen for ligegyldigheder, er udgangseffekten ved to kanaler i drift 5 watt større på Denon’en.
Opsætning og GUI er identiske ( samme ejer ), og hvis lydprofilen er som vanlig, vil Marantz være en smule mere varmt lydende ( som jeg ikke finder som en gevinst). |
|
![]() |
|
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Potato-potato. Som det nævnes, er det samme ejer. Og ca. 80% af indholdet i kabinettet er identisk. Brugerflade og software er også den samme.
Jeg er dog ikke enig i, at Denon har en lydfordel. Desuden har Marantz deres HDAM kredsløb i indgangene. Det er passive komponenter, hvor Denon benytter opamps. Og kigger man indeni, ser man at Marantz har benyttet en bedre løsning, når det gælder udgangstransistorer, hvor Marantz benytter par og Denon benytter en (svagere) hybrid udgangskreds. Redigeret af Flippo - 25-April-2018 kl. 20:30 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Jeg er enig med dig på opamps vs passive komponenter i mellem de 2, der benyttes tilsynladende også forskellige kvaliteter af kondensatorer etc. Men der sidder altså nu 14 udgangstransistor i dem begge, jeg ved ikke hvor du har fra at der skulle sidde en hybridkreds i Denon x3400? |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
![]() Redigeret af Flippo - 25-April-2018 kl. 22:37 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
JA, det ligner nu meget godt en 5012 indvendigt:
![]() Klaus |
|
![]() |
|
De er lavet på samme fabrik.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Når jeg sammenligner det billede du har vist af X3400 og det jeg lige har tilføjet af 5012 ser det nu ud for mig som om det er fuldstændigt det samme effekttrin der er i dem, ned til mindste detalje.... Klaus |
|
![]() |
|
I Vietnam, det er for dyrt at få det lavet i Japan og Kina. Jeg elsker det der står bagpå: "Designed, Engineered and produces under supervision by Marantz" Altså er den designed, konstrueret og produceret under overvågning af Marantz. Det vil sige at de har kigget med over skulderen på dem der har lavet forstærkeren..... Klaus Redigeret af KlausDM - 25-April-2018 kl. 23:00 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Hvad vil du vise med dette billede? Hvor er denne hybridkreds du omtaler? |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Jeg er nu mere bekymret over fraværet af en strømforsyning .... ikke mindst set i lyset af de mange fine ht-klemmer
![]() ![]() Bond ![]() Redigeret af bbond - 26-April-2018 kl. 15:42 |
|
![]() |
|
Mikani ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-April-2018 Sted: Kbh Status: Offline Point: 3 |
Tak for jeres besvarelser 👍🏽, men har besluttet at købe en sr6011 i stedet, den burde have kræfter nok.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |