|
SONY TV med "Samba Interactive TV" |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-April-2018 kl. 10:45 |
Senest jeg opdaterede mit SONY TV fik jeg 'nag'-screens med at jeg skulle enable "Samba Interactive TV". Til sidst blev jeg træt af det og enablede, hvad jeg troede var en almindelig App'en.
Jeg har Internet forbindelse gennem Yousee kabel med deres standard router (den hvide 'space'-rotuer). Efter noget tid begyndte mit kablede netværk at få udfald, imens Wifi stadig kørte videre. Hvis jeg slukkede og tændte routeren, virkede det kablede netværk i 10-20 minutter, hvorefter det holdt op med at virke på alle porte. Wifi virkede stadig. Jeg troede det var en fejl på routeren, da det også skete med en PC direkte i routerens switch porte. Jeg fik udskiftet routeren af Yousee og troede at fejlen så var væk. Dagen efter begyndte det igen. Jeg begyndte at rode med rundt med kabler og fandt ud af, at hvis jeg tog kablet til TV ud af routeren, virkede det kablede netværk med det samme. Når jeg satte kablet til TV i routeren igen, gik der 10-20 minutter, så holdt det kablede netværk op med at virke (på alle porte, Wifi virkede stadig). Jeg overvejede om det måske kunne være en defekt i TV'ets netkort og tænkte på at prøve at indskyde en switch imellem. Jeg kom så i tanke om at jeg for nylig havde enablet "Samba Interactive TV" og prøvede at disable det igen. Efter jeg fik det disablet, har det kablede netværk virket lige siden. Jeg har så googlet "Samba Interactive TV" og fundet mange spændende sider, bl.a. denne: https://www.slashgear.com/sony-android-tv-on-nougat-can-capture-screens-for-ads-28513041/ Jeg vil anbefale at man disabler "Samba Interactive TV", hvis man skulle være så uheldig at få det installeret. Jeg ved at Philips også gør brug af dette system. /Duelund
Redigeret af Duelund - 25-April-2018 kl. 11:12 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
glem det
Redigeret af Kampus - 25-April-2018 kl. 10:56 |
|
![]() |
|
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
Her er info om installation af ADB, hvis man skule få lyst til helt at fjerne "Samba": https://www.xda-developers.com/install-adb-windows-macos-linux/ /Duelund
Redigeret af Duelund - 25-April-2018 kl. 11:18 |
|
![]() |
|
Ok ;-)
|
|
![]() |
|
Det er nu en uge siden jeg disablede "Samba Interactive TV" og mit netværk har kørt stabilt siden.
Jeg har endvidere fået besked om at en ny firmware er på vej til mit TV, som stadig indeholder dette famøse "Samba": Denne firmwareopdatering introducerer Android Nougat til Sony Android TV og understøtter:
Jeg anbefaler at man disabler "Samba Interactive TV". /Duelund |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Vi har anbefalet det samme i den seneste anmeldelse af Sony-TV. Det er et skråplan producenterne bevæger sig ud på. Ud over 4K Chromecast, så er der ikke rigtig noget i Nougat, som giver løftede øjenbryn.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |