|
Indstilling af Marantz 6011 forstærker |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
philler
Ny bruger Oprettet: 16-Maj-2018 Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Maj-2018 kl. 19:56 |
Jeg har lige fået lavet min stue, hvor jeg har fået indbygget 6 højtalere i loftet - derudover har jeg 2 fronthøjtaler og en sub.
Jeg har investeret i en Marantz 6011 forstærker. Min problem er, at jeg kun kan få front højtalerne til at spille. Er der nogle der har erfarring med den forstærker, og evt. ved, hvordan man bedst og smartest indstiller denne forstærker? :) |
|
Philler
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Funktioner
Tak(0)
|
Starter med at køre autokonfigurationen?
Klaus |
|
philler
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kørt en autokonfiguration, men jeg synes ikke er det lyder optimalt, så derfor har jeg konfigureret det manuelt. Mine højtaler i loftet kan man ikke sætte ind, som de sidder i rummet. :)
|
|
Philler
|
|
spanky
Super bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvilken lydkilde bruger du, pc, Blu-ray eller andet, for den skifter af mærkelige årsager ikke altid format på forstærkeren, der skal man bruge de 4 sound mode knapper i bunden af remoten til, det er hvertfald et problem med atmos lydspor
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er det helt præcist du ønsker at opnå med højttalerne i loftet? Surround, eller “hyggelyd i hele stuen”? Sidstnævnte får du med “all zone stereo”. Klaus
|
|
philler
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har slået "all zone stereo til". men det er stadig kun fronthøjtalerne der spiller.
- og ja, jeg vil opnå hyggelyd i hele rummet :) |
|
Philler
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Når du kører autosetup, finder den så alle højttalere?
Hvilke højttalere drejer det sig om? Hvordan har du sluttet dem til forstærkeren (hvile udgange)? Jeg har en 5010, og bruger tit all zone stereo for at få lyd i baghøjttalere og i køkkenet (zone 2). Det virker perfekt her hos mig. Klaus
|
|
philler
Funktioner
Tak(0)
|
hvor finder jeg 'all stereo zone'? jeg så lige den jeg bruger hedder 'multizone ch stereo' |
|
Philler
|
|
philler
Funktioner
Tak(0)
|
nu har jeg slået 'all stereo zone' til under 'option' på fjernbetjeningen. Når jeg trykker 'info' på fjernbetjeningen så står der stadig kun 'front' & 'sub' er aktive.. :s
|
|
Philler
|
|
Practical
Bruger Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gå ind i amp assign og se om alle højttalere har fået tildelt en udgang.
Og så tror jeg du skal kigge manualen igennem, da det lyder som et simpelt indstillings problem.
Redigeret af Practical - 17-Maj-2018 kl. 06:56 |
|
philler
Funktioner
Tak(0)
|
Alle højtaler har fået tildelt en udgang. - jeg har altid haft en nad forstærker, og den var meget mere simpel af konfigurere :)
|
|
Philler
|
|
Practical
Bruger Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du kigget i manualen?
All Channel stereo aktiverer alle højttalere, og så skal du sikre dig alle højttalere er sat i main zone. Redigeret af Practical - 17-Maj-2018 kl. 07:54 |
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |