|
Løst : Klikkene lyd fra Pladespiller |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
detlef
Guld medlem Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Maj-2018 kl. 17:53 |
Jeg har et problem, som jeg ikke lige kan løse, så håber på hjælp her.
Min Rega RP1 har fået en lav, hurtig klikkene/tikkene lyd. Den høres ikke ved normal afspilning, men er dog hørbar i svage passager og mellem numre, selv ved moderat lydstyrke. Det skal nævnes at lyden er over højtalerne, ikke fra afspilleren direkte. Lyden er der også selvom strømmen til motoren er taget fra og tonearmen er i hvile position. Forsøgt er flg.: 1. Alt andet udstyr end Rega, forstærker og PU forstærker slukket. 2. Skiftet fra indbygget RIAA til Ekstern 3. Anden pickup Kan det være et grouding problem? Normalt vil manglende jord jo give et buzz, ikke en klikken...? Eller kan tonearmens ledninger være årsagen? Håber der er nogen der ved noget, eller måske kan pointe mig i den rigtige retning....
Redigeret af detlef - 20-Maj-2018 kl. 11:56 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Start med at tage Regaen fra og kortslutte indgang på RIAA.
Er det stadig klikken? Klaus |
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar, men kan du uddybe det med at kortslutte Riaa?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bedst = montere stik, hvor der er forbindelse mellem midterleder og skærm.
Næstbedst = et (mono)signalkabel monteret mellem de to kanaler i RIAA. Klaus
|
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, så er jeg med, men tvivler på Riaa'en, da det er det samme på både den i forstærkeren indbyggede, og den eksterne.... Men det skal lige prøves....
|
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
Så er det forsøgt. Den klikker stadig, men synes dog at jeg skal skrue højere op før det bliver tydeligt end jeg skulle tidligere.....
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Godt, så er det konstateret.
Nu kortslutter du indgangen på forstærkeren hvor riaa normalt er sat til. Klikker det? Klaus
|
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
Cool, det prøver jeg I morgen....
|
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
Done, og det klikker stadig ...
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Okay, så er det intet med pladespilleren at gøre, men din forstærker.
Hvilken forstærker taler vi om? Fjern alt ud over højttalerne, kortslut indgangen på forstærkeren - klikker det stadig? Klaus |
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
Onkyo tx-nr676e... Men, tager jeg pladespilleren fra, så er der ingen klikken, og den er der uanset om jeg bruger min RIAA ekstern eller den indbyggede... Så jeg læner mig stadig op af pladespilleren som den skyldige ..
Men det skal ikke stoppe mig for at prøve dit råd henover weekenden! Alt skal prøves.....
|
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
Kommer i tanken om min gamle receiver... Den sætter jeg lige til, det afgør om det er forstærkeren....
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |