|
unifi access point spørgsmål... |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rene2012 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Maj-2018 kl. 11:58 |
hej
jeg har købt et unifi ac lite acces point som er sat må min router/modem, det virker ganske fint jeg har også sat en dlink router på som access point , begge er sat til samme ssid (har også prøvet med 2 forskellige ssid) , men telefon skifter ikke mellem dem ? vil telefoner pc osv. skiftet automatisk hvis jeg køber en unifi til (f.eks pro) - jeg vil helst have samme ssid ?
|
|
![]() |
|
skandshus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
smid din Dlink router ud og erstat den med et rigtigt access point istedet for en router/switch/access point.
pro udgaven er spild af penge for dig. køb bare lite
|
|
![]() |
|
rene2012 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 15 |
pro udgaven har rj45 ud - som jeg skal bruge
så hvis jeg køber lite/pro - så skifter tlf. automatisk mellem ap , selv om de har samme ssid ?
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1235 |
Hvordan har du sikret dig at telefonen ikke skifter mellem accespoints? Det plejer at køre rimeligt smertefrit hvis de alle har samme SSID.
|
|
![]() |
|
med det setup jeg har unifi og dlink , på samme ssid virker det ikke synes jeg
men 2 forskellige ssid har jeg fået det til at virke nogen gange når jeg har en app på tlf. (swifi) som skulle skifte ved for lavt signal.
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
Den skifter ikke nødvendigvis "bare" fordi der er et bedre signal tættere på
![]() |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
jeg vil egentlig bare vide om telefonen selv skifter og om jeg kan bruge samme ssid hvis jeg har 2 stk unifi, som jeg har det nu skifter den ikke når signalet er dårlig (=ikke kan bruges)
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
Jeg har 2 stk Unifi Lite og mine enheder skifter lystigt efter behov.
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
troley ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
Man kan hjælpe telefonen med at vælge. Du skal bare sætte min rssi til -65 db, eller hvad der passer til dit behov.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |