|
Hvilken AVR til mit setup? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Borst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Maj-2018 kl. 09:27 |
Hejsa
Jeg har følgende indkøbt til min lille hjemmebio: 2 stk. Wharfedale Diamond 230 2 stk. Wharfedale Diamond 220 1 stk. wharfedale SW-15 1 stk. Wharfedale Diamond 220C Nu mangler jeg så en receiver jeg kan koble på. Havde tænkt på noget i denne stil: Den er ikke super kraftig, men jeg har også 2 stk. NAD 214 jeg evt. vil kunne koble på hvis det giver mening. Prisen er nok det der tiltaler mig mest ;-) På sigt vil jeg gerne opgradere til Atmos og/eller 7.1. Det hele skal stå i et ca. 16m2 stort lokale og er med projektor og lærred, og skal udelukkende bruges til film og spil. Er jeg helt ude i skoven med valget af denne? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej ikke når du har Effekter til fronthøjttalerne. 1608 har 2.2 pre-out
|
|
![]() |
|
Practical ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Du skal være opmærksom på at den kun har 7 kanaler til rådighed.
ville overveje at gå et skridt eller 2 op så du får mulighed at køre 7.2.4.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
I et 16 m2 lille lokale vil jeg mene at kun 7.1 eller Atmos 5.1.2 er realistisk
|
|
![]() |
|
Practical ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Ikke enig, men det skal jo også være op til trådstarter at vurdere.
|
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
jeg kører med 7.2.4 i mit 18.5m2 lokale og det fungerer fint. Jeg har dog aldrig prøvet andet end det samt 7.1, så skal ikke kunne sige om mindre er lige så godt.
|
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Hej Borst
Med 1608 er dine muligheder for udvidelse næsten udtømte. Det betyder at til trods for den er billig lige nu, kommer du til at skulle sælge den igen (med tab til følge) hvis du vil udvide. Køb i stedet en forstærker som har det du eftersøgee. Måske en brugt med et på år på bagen. Her har en anden “taget skraldet” rent økonomisk og du få fuld valuta for pengene. Jeg praktiserer selv den teknik og har samlet et ganske kapabelt anlæg til yderst sparsomme penge. Klaus
|
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
Hvis du lige nu ikke skal kører atmos så køb brugt uden atmos og få noget sindsygt godt kastet i nakken :)
|
|
![]() |
|
MortenGN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2017 Sted: Sydvestjylland Status: Offline Point: 64 |
hvis du først vil have atmos senere, og ikke vil bruge penge for noget der er fremtidssikret endnu, så køb brugt som foreslået. Der er massere af godt brugt grej derude, der fint kan køre 7.1. Jeg kommer selv fra en 12 år gammel denon, den blev kun udskiftet fordi den stod af. Ellers kan jeg anbefale marantz sr6011.
|
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
Denon A1HD som receiver er helt vildt fed og ofte til 6-7000 kr Nad M15HD lyder så godt til musik også og kan fåes til 3.500 kr på dba. En gammel Denon A1 XVA er en tankvogn og er under 5.000 kr. |
|
![]() |
|
Gromit ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
Det klogeste ville være, at opgradere med det samme og tage Pioneer, Onkyo, Intergra, Sony, Rotel og hvad de ellers hedder med i dine overvejelser.
Step up, not down.
![]() |
|
![]() |
|
At vælge en ny marantz, Pioneer eller andet til 3.000-4.000 kr. Hvis behovet er 7.1 kontra at købe eks en brugt Nad m15HD og sætte de eksisterende effekt blokke fra Nad til. Det er som at købe en 128kbs mp3 kontra cd kvalitet og sætte på et godt anlæg😂 Man stepper mere op ved at købe en 4 år gammel Mercedes kontra en ny Nissan;)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |