|
4k materiale på kodi apple tv |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
jakepe88
Junior bruger Oprettet: 02-Februar-2015 Status: Offline Point: 33 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juni-2018 kl. 14:14 |
|
hej
jeg har følgende setups tv LG oled W7 + Apple tv 4k + Nvidia shield jeg har installeret Kodi 17.6 på både Apple tv og Nvidia shield og de fungere begge to perfekt bortset fra når jeg afspiller 4K materiale, på Nvidia er farverne super flotte men på apple Tv er billedet meget kedeligt der er næsten ingen farver på ? - 1080 er på begge to upåklagelige .. Nogen der kan hjælpe ? har prøvet lidt forskellige indstillinger på apple tv men uden held ... |
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
mon ikke du skal komme med lidt mere information? "afspille 4K materiale på atv ser ud a.h.t." - giver ligesom ikke voldsomt meget at arbejde med. - hvad er det for apps du bruger til at afspille med, hvilket materiale? (det er jo ikke det samme materiale når du afspiller det i 1080)
Men "kedeligt" lyder som om det er HDR materiale, og hdr ikke er sat korrekt op i afspilleren. |
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan er dine automatiske HDR og frekvensindstillinger på dit ATV?
Lyder meget som om det er der det fejler. |
||
skandshus
Super bruger Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Installer Infuse eller PLEX. Kodi er vel ikke relevant når man har et apple tv eller shield? Tænker jeg umiddelbart når der findes væsentligt bedre alternativer
|
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
"væsentligt bedre alternativer" - hvorledes er plex "væsentligt bedre"? det er jo en fuldkommen subjektiv ting og kommer i høj grad an på hvilke kriterier der sammenlignes på tværs af applikationer.
Som Nagash og jeg skriver, så er vi nødt til at vide en del mere - da mistanken snarere falder på indstillinger/opsætning og at materialet ikke "kun" er 4K, men også HDR, og det alene gør jo vi er nødt til at vide mere.
|
||
skandshus
Super bruger Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt enig.. alt er relativt når vi ikke har flere informationer end vi har.. :) Men hvis det bare kommer til alm understøttelser, så er der en bedre understøttelse via infuse og plex. Gad vide hvordan han har fået kodi rullet ind i Appletv
Redigeret af skandshus - 06-Juni-2018 kl. 13:48 |
||
claus_jac
Funktioner
Tak(0)
|
|
tja mon ikke han har fulgt en video fra youtube? - er nok mit umiddelbare bud. Det er helt op til ham om han vil lave små finurligheder, men når han ikke giver mere info (og det kan der jo måske være en grund til) så kan vi ikke rigtigt hjælpe ham.
|
||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Edit: Er HEVC slået til? Redigeret af miri - 06-Juni-2018 kl. 15:26 |
||
miri
|
||
truntemus
Bruger Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg bruger MrMc app den bygger på Kodi 17.6 og virker perfekt til 4K indhold på ATV4K, oplever ingen problemer med den
|
||
jakepe88
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej først engang det er korrekt at det er HDR materiale, er ikke helt på den rene med hvad forskellen er på 4K og HDR .-) Jeg har prøvet lidt forskellige indstillinger på ATV, formatet har været 4K Dolby- vision, 4K HDR og 4K SDR men det gør ingen forskel på billedkvaliteten ? |
||
jakepe88
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja HECV er slået til og det samme er Hardwareacceleration VTBDecoder og AVFoundation ?
|
||
jakepe88
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |