|
Synology Buffer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juni-2018 kl. 16:44 |
Hej jeg oplever store problemer med buffer, når jeg ser film i KOdi som ligger på min synology, filmen stopper og går derefter død, hvis jeg ser dem via Plex som også er installeret på min synology, er der ingen problemer, nogle der har en ide til, hvad det kan være ?
Redigeret af Flarup - 16-Juni-2018 kl. 17:17 |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er Plet = Plex, og kode = kodi ?????
Det er forskel på hastigheden ved at tilgå en share på synology alt efter som det er SMB eller NFS. NFS er hurtigst
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
jeps takker er rettet. jeg har altid brugt nfs og det har ikke tidligere drillet
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Bruger du kabel eller wifi forbindelse til din NAS?
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
jeg bruger Wifi, men det har aldrig været et problem tidligere. jeg har lige tømt cachen i smb så vil lige teste her senere om det kan hjælpe
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Hvad afspiller du med af enheder.
|
|
![]() |
|
jeg har både ATV4 og 4k samt Nvidia Shield, det driller ved samtlige enheder
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Skrev du ikke at du brugte NFS?? Anyway, put et kabel i, så er der 99,99% chance for at problemet er løst.
|
|
![]() |
|
jo NFS men det bliver afspillet på atv4 og shield,
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Prøv at kable en af dine enheder vil væde med at det løser problemet.
Wifi er noget rod når man skal streame film fra en nas. Især hvis det er 1:1 rip. At det har virket betyder ikke så meget. Det kan være en ny enhed du har fået der trækker mere data eller laver støj i rummet. Det kan selvfølgelig også være en update på din nas eller enheder der er skyld i fejlen. Kan huske for ½ år siden hvor Plex sendte en opdatering ud som gjorde at ATV begyndte at forlange at alle film skulle transcodes af min synology. Det på trods af at jeg netop har rippet mine film til et format ATV forstår. Det resulteret i at filmen begyndte at buffer ofte da min nas ikke er stærk nok til at transcode. Problemet er dog løst ved en nyere opdate. |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Check op på NAS'ens ressourceforbrug mens filmen hakker.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |