recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Drejeskivetelefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Drejeskivetelefon

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Drejeskivetelefon
    Sendt: 13-Juli-2018 kl. 08:21
Hej

Det er nok helt hen i hegnet, men nu spørger jeg alligevel.

Har et par gamle drejeskive telefoner jeg godt kunne tænke mig at bruge.

Har set nogle pulse to tone converters, men det er ude fra Kina, og det er jo garanteret noget amerikansk standard det understøtter.

Er der nogen herinde der har forsøgt sig lidt ud i dag.

Det bedste ville jo være en telefon adapter der understøtter pulse dialing - er der nogen der kender sådan en.

Eller kan man købe en konverter i DK et eller andet sted

Pft
Henrik
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 11:31
Det er en joke ikke  ;-)

tænker på den anden tråd der kører
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 17:27
Tror ikke der er forskel på amerikansk og dansk standard på dette område. I hvert fald har jeg i tidernes morgen købt en trykknaptelefon i USA som virkede fint her i Danmark.
/Peter
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 23:11
DTMF (Dual Tone Multi Frequency) er mig bekendt det samme.
Der hvor forskel kan være hvilket land drejeskiven kommer fra, der kan der være forskellige antal pulser for samme ciffer. Wink
Læs under Pulse Rate and coding:
"Exceptions to this are: Sweden (example dial), with one pulse for 0, two pulses for 1, and so on; and New Zealand with ten pulses for 0, nine pulses for 1, etc."

Bemærk drejeskiven (example dial) i forhold til en dansk  Smile

Ved ikke hvornår svenskerne evt. har skiftet system, for den grønne LM Ericsson til højre i dette link:
som angivligt var populær i Sverige op til 1980'erne, er jo det format som de fleste lande har brugt. LOL

Mvh. JørgenT
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 07:09
Nogen her, som aner en dyt om, hvorfor der var bogstaver ud for tallene, på drejeskivetelefoner? Har altid undret mig over dette - er selv fra perioden, hvor drejeskivetelefonen var i brug. Man kunne jo ikke sende en SMS med den.Smile

EDIT
Har selv fundet ud af det, i to sekunders selskab med Google:

Redigeret af mnielsen - 14-Juli-2018 kl. 07:21
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 14:07
Ikke en joke :) 

Syntes det er super festligt med gamle telefoner :)

Bogstaverne var jo til telefon numre - ikke meget brugt i danmark, men du har garanteret ofte set det i gamle amerikanske fil 1-800-cooking eller sådan noget. så kunne man huske nummeret
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Ikke en joke :) 

Syntes det er super festligt med gamle telefoner :)

Bogstaverne var jo til telefon numre - ikke meget brugt i danmark, men du har garanteret ofte set det i gamle amerikanske fil 1-800-cooking eller sådan noget. så kunne man huske nummeret

Var det ikke bedre, at købe nogle danske telefoner på et loppe- eller brugtmarked? Så ville du være sikker på, at de duer på det danske net. De kan sikkert købes for næsten ingen penge.

Før oprettelse af fastnetabonnement, kunne du prøve dine telefoner af hos nogle du kender, som har fastnet i forvejen - forældre, bedsteforældre, eller andre.

Redigeret af mnielsen - 14-Juli-2018 kl. 17:31
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

... Eller kan man købe en konverter i DK et eller andet sted ...
Googlede disse:

Jens
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 21:35
Telefonerne er danske :)

Kører selvfølgelig VOIP som alle andre, så koster det jo ikke noget at have en telefon :) 

Det er jo en lille interesse ligesom alt andet herinde :).

Ville helst skifte mit linksys pap2t adapter ud med et der kunne finde ud af pulse dial, men nårr det nu ikke kan lade sig gøre, så må jeg finde ud af noget andet.

Det ender vel med, at jeg selv må finde loddekolben frem og lave et modul jeg kan bygge ind i telefonen :) - det kan vel ikke være værre end det hejs jeg kan købe i Kina - men det er da rart, at se det ikke så nemt, at alle andre har den forkromede løsning :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 23:08
Enten køber du en overætter du kan placere på ledningen, eller køber du et lille toneringemodul med taster på og bruger mikrofonen.

En "ericofon" er sgu lidt cool at have stående :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2018 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det er en joke ikke  ;-)

tænker på den anden tråd der kører

At gå retro...
Først grammofonen
Så kassettebåndoptageren
Og Nokia 3310
Så hvorfor ikke også give drejeskivetelefonen retro-turen?Smile

Redigeret af mnielsen - 15-Juli-2018 kl. 09:25
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2018 kl. 10:20
ja alt genopstår. 

Fortryder mine ture til lossepladsen 😄

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu