|
Framerate ved Blu ray rips |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Juli-2018 kl. 09:42 |
|
Jeg er igang med at rippe ungernes film og er lige pt på "sådan træner du din drage" og havde rippet den i 24p, men det ser lidt slow ud. Hvad er rette framerate på animerede film? Skal igennem Kung fu panda, Grusomme mig og toy story også
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan ses på TVet om det er 24p eller hvad det er, på mit TV kan det ses ved tryk på Info på Remoten.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du ripper jo i den framerate som filmen er lavet i. hvis du "ændrer" i framerate så laver du en reencode. - så hvad er det du reelt er i gang med?
hvis du bruger vlc kan du under medieoplysninger og codec oplysninger se information om materialet.
|
||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg laver en iso film er Aurora (har mac), derefter sortere jeg lydspor mm fra og komprimerer med handshake. Her er spille film og animerede default 30p?
|
||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den mulighed har jeg ikke med lg oled e6?
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du gør det rigtige og bruger MakeMKV, så kan der ikke laves om på frameraten før du begynder at lege med f.eks. Handbrake. Sådan Træner Du Din Drage er i øvrigt helt sikkert 24Hz. Redigeret af Naiera - 13-Juli-2018 kl. 13:09 |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad mener du? Ingenting laves med 30 billeder i sekundet. De eneste spillefilm der nogensinde er skudt med mere end 24/25 billeder i sekundet er Hobitten-trilogien. Ægte 25 billeder i sekundet er i øvrigt sjældent, og bruges typisk (selvfølgelig) i PAL-områder. En film som Flammen og Citronen blev optaget med 24 billeder i sekundet, men speedet op til 25 billeder i sekundet, og lyd osv. blev lavet til den hastighed. |
||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
30p er den indstilling handshake laver default så her må jeg ændre manuelt til 24hz. Makemkv lavede jeg stort set alle mine film med i sin tid, men nu kan jeg ikke få love gratis længere. Overvejer dog også bare at betale, men er sgu nærig når jeg blot har 7 film:)
|
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg kan ikke få lov at rippe Blu rays mere efter de 30 dage og at hente programmet på ny hjælper ikke - desværre makemkv er ret godt
|
||
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er en aktiveringsnøgle på den side, som Neiera linker til.
Brug den og du er kørende med MakeMKV igen.
|
||
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som allerede skrevet, kan du med f.eks. VLC se hvad frame raten er på dine film, og så vælge den samme i Handbrake.
Mere kompliceret behøver det ikke være
Redigeret af Deschain - 13-Juli-2018 kl. 14:25 |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |