|
Mediacenter til bilen - børne venligt |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
tf-uno
Super bruger Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-August-2018 kl. 19:06 |
Hej Rec
Ikke helt mediaCenter relateret men så alligevel :) Jeg har nemlig været på udkig efter noget mediacenter software til bilen, kan bare ikke finde noget der opfylder mine ønsker.r Har 2 børn på henholdsvis 1 og 3 år, skal man køre langt kan det godt give lidt ballade :) Ønsker derfor at kunne montere en tablet på hver nakkestøtter til forsædet så de kan blive underholdt lidt. Problemet er at de ikke selv kan starte det de nu vil se. Kunne derfor være fedt med en mulighed for at styre "skærmene" via min telefon, altså hvad der skal afspilles + vol. samt måske låse så børne ikke selv kan pille. Jeg har prøvet med Kodi på tablets også remote på telefon, men synes ikke det virker optimalt. Har jeg overset noget unikt software..? Tænker ikke jeg kan være den første med dette ønske. /Henning
Redigeret af tf-uno - 11-August-2018 kl. 19:25 |
|
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
2 tablet i holder
Du starter film inden i kører og så går der vel ca 1,5 time før de skal røres igen. Og så holder du en lille kørepause. Så alle kommer sikkert frem 😉
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
som fører er det selvfølgelig ulovligt at håndtere den slags fra din telefon, så som Hansie siger. du starter inden i kører og så holder pause en gang i mellem. VLC har jo også en afspilningsliste, så du kan sætte en masse i kø.
|
|
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan Ramsjang app'en fra DR ikke bruges af dem. Som jeg husker har de en del gratis underholdning der.
|
|
tf-uno
Super bruger Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hansie# Har du selv børn..? for der går lige nøjagtig 5 min så skal man skrue op, eller vil de hellere se prinsesse film, cirkus osv. :) Dr ramasjang giver mig heller ikke rigtig muligheder for at styre det omme for fra. |
|
Mit MCE
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
miri
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så med lære at det må vente. Jeg har selv været turen igennem....... Klaus
|
|
tf-uno
Funktioner
Tak(0)
|
Meget muligt - men lad os nu holde os til emnet ;)
Kodi har den begrænsning at det skal Scrapes før det kan vælges i media bibliotekerne (kan også være mig der ikke kan finde ud af at browse et fil share uden det er scrapet.?) Der kan stadig pilles ved skærmen (kan afhjælpes med en Screen block app), filerne skal ligge lokalt, stream fra youtube osv er ikke muligt. Kodi løsningen vil godt kunne løse opgaven i 90% af gangene, tænkte bare det kunne være der var lavet et stykke software som var lavet til netop dette foremål, men åbenbart ikke.
|
|
Mit MCE
|
tf-uno
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg prøvede lige med Kore appen - den kan faktisk streame youtube osv... Tak for tippet :)
Hvis man blot tilføjer de lokale filer til favoritter kan de også vælges i appen.. Tror jeg prøver med KODI igen :) tak.. |
|
Mit MCE
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja har haft mange ture med barn på bagsædet Og løst med film som jeg starter op
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Henning - det kan meget vel være det er personen i passagersædet - Det er stadig forbudt at håndtere som fører - og igen. VLC med en afspilningsliste kan let klare tingene. Og ungerne skal jo bare prompte lære at de må se det der er. (mine nevøer ser gladeligt gurli gris i vilkårlig rækkefølge. og ser dem gerne flere gange i træk. - til gengæld er de fuldkommen stille så længe der er tændt for det.)
|
|
PeterDKM
Junior bruger Oprettet: 01-Juni-2009 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
havde samme udfordring :) og prøvede remote igennem plex Men det virkede kun på hjemmenetværk og så prøvede jeg at den skulle logge på et fælles wifihotspot. Det blev noget rod og ALT for avanceret. løsning blev et par af de dvdskærme hvor du kan have external input og så et kabel i røven af en ipad som sendte billedeog lyd fra forsæde til skærm i nakkestøtterne. Så havde vi fuld kontrol oppe foran :)
Det blev vi super glade for :)
Redigeret af PeterDKM - 12-August-2018 kl. 19:27 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |