|
Hvilken pladespiller skal jeg vælge? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Tine.
Ny bruger Oprettet: 20-August-2018 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-August-2018 kl. 14:06 |
|
Hej!
Jeg er igang med at kigge på min første pladespiller og er i tvivl om hvilken en jeg skal vælge. Den skal mest bare bruges til hygge og derfor heller ikke være for dyr. Jeg har haft kig på disse tre: - https://elsalg.dk/webshop/lenco-l90?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner Nogen, der kan hjælpe mig med, hvilken en der er "bedst"? Tak på forhånd!
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er det mange år siden, at jeg har haft en pladespiller. Dengang var Lenco noget af det bedste man kunne eje som et almindeligt menneske, så den ville jeg nok kigge nærmere på. Tag gerne en snak med gutterne hos AV-CONNECTION. de plejer at vide hvad de taler om.
Redigeret af Hother - 20-August-2018 kl. 17:32 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rega kunne også være et rigtig godt bud
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Noget fra Tape Connection
Skulle jeg selv bevæge mig ud i det med grammofonplader (men det sker aldrig), så ville jeg nok vælge Rega eller Pro-Ject. Redigeret af Naiera - 20-August-2018 kl. 17:31 |
||
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, Pro-ject bør bestemt tages med i overvejelserne, sammen med Rega.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19558 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil citere fra filmen Den eneste ene. “Meget mærkeligt firma” Et Hollandsk firma, der driver en “dansk” hjemmeside som sælger alt muligt “skrammel”. Alene oversættelsen til pladespilleren skriger langt væk. “Turntable med høj kvalitet lydkvalitet Med denne pladespiller er du fuldt udstyret, han spiller dine optegnelser med to forskellige hastigheder. Med Debut-3 får du som standard en støvdæksel”Hvis du køber der, skal du forvente absolut nul kundesupport, du er heldig hvis du skal have fat i en der kan dansk, eller blot har forstand på den pladespiller de vil sælge. Tænk om man får fat i supporteren der har speciale i havenisser??? Klaus
|
||
Tine.
Ny bruger Oprettet: 20-August-2018 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tusind tak for jeres hjælpsomme svar! Vil kigge nærmere på det
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal være opmærksom på om din forstærker har riaa indgang.
Den første du linker til har indbygget riaa forstærker og kan derfor tilsluttes alle linje indgange på forstærker.
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og hvis ikke der ikke er RIAA i forstærkeren eller afspilleren, så laver Pro-Ject nogle rigtig nuttede små pladespillerforstærkere
|
||
pnhh
Guld medlem Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 880 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rega 1 fås med inbygget riaa.
|
||
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg |
||
CARS10
Guld medlem Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
CARS10
Guld medlem Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hother, det er nok det dårligste råd ang. pladespillere. Mage til rummelværk og den absolut dårligste tonearm skal man lede længe efter, men som du siger er det mange år siden du selv har haft en pladespiller. Hvorfor tror du at folk bygger dem om i andre plinte og sætter andre tonearme på. Jeg tror du skal holde dig til at rådgive om dine fjernsyn og dine Blu-ray afspillere. det virker som om at du blot skriver for at skrive et eller andet herinde.
carsten |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |