|
Ny receiver |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hik7 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2007 Status: Offline Point: 235 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-August-2018 kl. 16:34 |
Hej
Jeg står og skal udskifte mit Pioneer krp-500 hvor jeg har en pioneer vsx-1019ah sat til.. Vil gerne ha et panasonic 65fz800, men den receiver understøtter jo ikke 4k? Eller kan jeg lave passthrough på den? Tvivler da hdmi portene slet ikke er den nye standard, hvad ville i anbefale af ny? Har et Dali concept setup (med de store front, kan ikke huske om det 8? Og 1 som baghøjtalere) 5.1 og 2 højtalere uden for, som er zone 2, så den nye skulle helst også gerne ha den funktion, Samt bredde og dybde skal helst heller ikke være større ? Hit me :-D
|
|
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1 |
|
![]() |
|
Allan m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2011 Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så prøve se på denne her , Sony 7.2 surround receiver STR-DN1080..
https://www.whathifi.com/sony/str-dn1080/review |
|
![]() |
|
hik7 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2007 Status: Offline Point: 235 |
den vil jeg lige kigge på:
Har fået et tilbud på Yamaha RXA-1070, er den det værd den koster ?
|
|
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
|
![]() |
|
Allan m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2011 Status: Offline Point: 86 |
ja den er også go :-) nok os bedre :-) men ja den koster jo også :-)
det kommer også and på , hvor meget du vil bruge på det :-) jeg har selv Dali concept 10 :-) og jeg har en Sony surround receiver STR-DN1050 , og er super glad for den :-) men vil gerne ha den ny Sony 7.2 surround receiver STR-DN :-) |
|
![]() |
|
Sony 7.2 surround receiver STR-DN1080
|
|
![]() |
|
panasonic 65fz800 og Yamaha RX-A1070 ,forstærker til 33.000..
Kan den det hele tænker med 4k, airplay, zone2 til udendørs højtalere osv? Eller er det et overkill ?
|
|
|
![]() |
|
skal du også ha et nyt tv??
|
|
![]() |
|
Yep - det der startede det hele mit krp-500a kører desværre ikke så godt mere, svært ved at tænde når det har været slukket..
Så mit valg er faldet på et 65fz800 :-)
|
|
|
![]() |
|
okay :-) LG OLED de er også go , og til bedre pris :-)
du kan altid tjekke flatpanels.dk de har masser af test af tv :-) |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Jeg vil også mene, der er bedre køb, både når det gælder receiver, men også TV, f.eks koster FZ950 det samme i øjeblikket, selvom jeg kan se, du har fået et tilbud, når du køber begge dele sammen.
En Yamaha RX-A1070 er en lækker sag og pengene værd, blot ikke til fuld pris, nu den nye model RX-A1080 allerede er ude i butikkerne til samme pris. Til dine højttalere, vil jeg betragte begge modeller som overkill, med mindre du har planer om at opgradere, på trods af, det altid er lækkert at have noget ordentligt kram. Den Sony, der bliver anbefalet, kender jeg særdeles godt, og den er virkelig nem at anbefale, men der er flere gange kørt tilbud på den, så sent som i sidste weekend, hvor den stod til 3.499 kr., så hvis du kan få den til den pris, er det bare om at slå til. Jeg var i sidste måned sammen med en kammerat i Elgiganten, for at købe flere ting, bl.a sådan en Sony, som stod til 5.599 kr. Jeg fortalte, de tidligere havde solgt den til henholdvis 2.999 kr. og 3.499 kr., hvorefter han uden problemer slog en tusse af prisen. Jeg spurgte om det så var 4.500 kr., han mente, hvilket han gik med til. Da min kammerat var oppe for at betale, fandt jeg et skilt på en af hylderne, hvor den stod til 3.499 kr., hvilket han ikke godtog, men jeg tog et billede af det, og viste det ved kassen, der tilkaldte afdelingslederen, som sørgede for, vi fik den til 3.499 kr. :) Hvis de ikke vil sælge Sonyen til en ordentlig pris, ville jeg kigge på denne, der er et step op: Med hensyn til TV, ville jeg, hvis det skulle være Panasonic, kigge på denne: , da jeg ikke synes, de forholdvis små forbedringer kan forsvare merprisen. Hvis det ikke behøver være Panasonic, er disse værd at kigge på: Hvis du gerne vil have AmbiLight: Redigeret af Supergris - 23-August-2018 kl. 21:08 |
|
![]() |
|
tusind tak for konstruktive svar !
Jeg vil fakrisk ikke ha den soundbar der er under 950, da jeg udelukkende bruger surround og kører det igennem forstærkeren, så synes soundbaren ødelægget stilen 🙈 derfor fz800.. plus efter jeg har læst tests, falder den mig bare mest ind, de var også gode til plasma den gang de prøvede at følge med Pioneer 😁 Nahh har ikke planer lige nu 😂 men man ved aldrig, har jo noget på alle udgangene, 5.1 i stuen og 2 højtalere uden for, de kører så ikke på samme tid nej.. Men det kunne da godt være jeg lige skulle kigge lidt på den sony? Mener du 1050 eller 1080 modellen? Den kan alt det jeg skal bruge ? AirPlay, HDR10, nyeste hdmi standard, HDCP 2.2, atmos (rart at have), og alt nødvendigt til 4k? Og den har watt nok? Til den kan køre det med god lyd, uden det lyder forvrænget ?
Redigeret af hik7 - 23-August-2018 kl. 21:58 |
|
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
der findes en mere udførlig test af Sony’en her:
Bemærk at strømforsyningen kun er på 240 watt. Hvordan de kan hive 2x 100 watt i 6 ohm ud fra den er vist lidt af mysterie ... Men den er helt sikkert god til tilbudsprisen, men den er nok ikke velegnet til at trække ‘tunge’ gulvhøjttalere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |