|
XTZ højtalere med Yamaha Receiver: |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-August-2018 kl. 13:02 |
Hej jeg har gået og kigget på XTZ Cinema Serien som jeg er ret interesseret i.
Jeg har i forvejen en Yamaha RX-A2060 som jeg vil bruge til højttalerne, men på XTZ's hjemmeside står der 4-8 Ohm. De kører dog med 4 Ohm, men skal jeg frygte for min receiver ikke kan klare dem, da jeg helst ikke vil ud og skifte den ud nu, så håber jeg kan bruge den. De skal benyttes i en dagligstue. Findes der nogle XTZ Cinema Series ejere herinde også? Redigeret af Bjur - 27-August-2018 kl. 13:02 |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror ikke der findes så mange XTZ-brugere i DK, men mærket er - naturligvis - ret så populært herovre i Sverige. Så her har 53 sider om Cinema-serien fra det svenske hjemmebioforum "Min Hembio.se" - på svenskt, så klart!
God fornøjelse! ![]() https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=314956 |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
Tak for link. Har set tråden og læst i den. Håbede dog der var nogle ejere herinde. danstv har dem ikke engang, så man kan komme og høre dem, hvilket jeg godt kunne tænke mig inden køb.
Iflg. XTZ er Yamaha receiveren helt fin. Mangler lidt danske erfaringer med mærket. Kender overhoved ikke til mærket, men de fleste er vidst godt tilfredse.
|
|
![]() |
|
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
|
|
Ole Hansen
|
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Nu kender jeg ikke til Cinema serien, men har et par XTZ 99.36 som frontere sat til min Yamaha rx-v1067, og det virker ganske udemærket.
|
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
[/QUOTE] hej. har selv yamaha 3060, du kan omskifte til 4 ohm, hvis det er nødvendigt
[/QUOTE] Er det ikke kun på de forreste kanaler?
|
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
Jeg ville starte med at læse brugsanvisningen på din Yamaha og se hvad de skriver.
Der står ofte advarsler osv hvis enheden har besvær med at drive 4 ohm. jvf. evt den anden tråd der kører lige nu |
|
![]() |
|
Nu er hele sættet til 4 ohm og ikke kun fronterne. Har skrevet til XTZ og de mener at Yamaha modellen er helt fin at bruge til formålet. |
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
I manualen side 20 står der at du kan bruge 4 ohm til fronter ved indstilling på 6 ohm. Der står ikke at du kan bruge 4 ohm på de resterende.
|
|
![]() |
|
ferrarimik ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2008 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 112 |
det eneste man gør ved at skifte ohm indstillinger i ens yamaha receiver, er at man storset halvere det watt den kan levere. og ingen højtaler er konstant 4,6 eller 8 ohm
Redigeret af ferrarimik - 28-August-2018 kl. 10:52 |
|
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
|
|
![]() |
|
Der står heller ikke at man ikke må.
XTZ skriver: Hej Peter ja det är inga problem och driva dessa högtalare med din receiver. Den anden forhandler skrev: Jag skulle säga att Yamaha RX-A2060 kommer kunna driva Cinema-högtalarna utan problem. De är inte så stora, och de är lätta att driva. Men för att kunna spela mer obehindrat på höga volymnivåer (som högtalarna klarar av) rekommenderar vi att man kompletterar med separat slutsteg (power amp). Då finns mer kraft över till surround och Atmos, och du får renare ljud även om du spelar på högre volymnivåer.
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Det er ikke noget problem, at højtalerne er opgivet til 4 ohm. Højttalere er ikke en konstant belastning, blot vælger nogle producenter at opgive dem lavere end andre, da der ikke er en universel standard for, hvordan impedans for højttalere skal opgives.
Mht. at vælge 4 eller 8 ohm på sin forstærker, skal man ALTID lade den stå på 8 ohm, da du ellers, som ferrarimik er inde på, vil begrænse den effekt, der kan leveres, hvilket ville svare til kun at lade en bil køre på halvdelen af dens cylindere, hvilket der jo heller ikke er nogen, der ønsker. Den eneste grund til producenterne har valgt, at muligheden er der, er de ikke vil påtage sig ansvaret, hvis uheldet er ude. Det eneste man skal være opmærksom på, er ikke at spille højere end, det stadig lyder rent, altså sørge for at forstærkeren ikke klipper, hvilket er meget mere skadeligt for udstyret! Hvis I mangler flere argumenter, kan I læse dette: Redigeret af Supergris - 28-August-2018 kl. 18:06 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |