recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba 32WL66Z billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba 32WL66Z billedkvalitet

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mummifar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-November-2006
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba 32WL66Z billedkvalitet
    Sendt: 04-December-2006 kl. 17:18

Hey

Jeg var i dag en tur i Elgiganten, og kigge på lidt forskellige TV. Jeg var fra dette forum blevet anbefalet et Toshiba 32WL66Z model, som de tilfældigvis havde.
Da jeg kastede det første blik på den ellers så roste billedekvalitet, virkede den lidt uskarp og kornet. De fleste andre TV virkede også lidt uskarpe og kornede.
Jeg undrede mig en del over det, men da jeg stod 4 - 5 meter fra Toshiba TV´et så billedet godt og klart ud.
Skal man regne billedekvaliteten, efter når man står de 4 - 5 meter væk, eller når man står en halv meter fra TV´et? Kan det have noget at gøre med hvilken TV udsendelse der blev vist? - Hvis ja, var det i dette tilfælde musikprogrammet Boogie på DR1.

Desuden lagde jeg mærke til et TV af mærket Phillips, modellen hed 32PF5331. Nogen der ejer/kender denne model og kan anbefale den?

På forhånd tak!

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 17:33

Der er nok mange apparater på samme antennesignal i butikken.

Jeg har selv dette tv (37") og er yderst tilfreds.

Den bedste måde at vurdere det på, er at få det med hjem i stuen og teste det under egne forhold.

Du kan altid få noget der er bedre, men til prisen er dette tv efter min mening uovertruffent.

------

Mvh Kasper

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 17:45

Det et generelt problem i de fleste butikker. De splitter signalet ud til en masse TV apparater så signalet til det enkelte TV bliver væsentligt forringet. Du vil uden tvivl få et langt bedre billede på analog TV derhjemme end det du har set i butikken.

Jeg vil til enhver tid anbefale Toshiba'en frem for den Philips model. Philips laver nok de bedste LCD TV, men også nogle af de væste. Så må du selv gætte hvilken kategori jeg putter 32PF5331 i

Har selv en Toshiba 32WL68P og er meget glad for den (bortset fra fjernbetjeningen).

Redigeret af Bimsen - 04-December-2006 kl. 17:46
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 18:43

Har Toshiba 32WL66Z det der Vesa tror jeg det hedder, som er det universale vægophæng til TV, så man kan købe mange forskellige vægophæng til fjernsynet?

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af mummifar mummifar skrev:

Har Toshiba 32WL66Z det der Vesa tror jeg det hedder, som er det universale vægophæng til TV, så man kan købe mange forskellige vægophæng til fjernsynet?

Ja.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Ja.

Dejligt, dejligt, dejligt  Mere og mere hentyder til at dette er det rette TV for mig!

Redigeret af mummifar - 04-December-2006 kl. 20:27
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 20:43
Ellers køb det på postordre hos TC. Hvis du ikker er tilfreds returnerer du blot. Det er meget bedre hjemme. Jeg er utroligt glad for mit 32". (incl. fjernbetjeming. Toshibahilsen fra Odense Sv.
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 20:57

Jeg undrede mig en del over det, men da jeg stod 4 - 5 meter fra Toshiba TV´et så billedet godt og klart ud.
Skal man regne billedekvaliteten, efter når man står de 4 - 5 meter væk, eller når man står en halv meter fra TV´et?

Du skal bedømme det fra dén afstand du skal bruge det fra! Hvis du sidder 3 meter væk når du skal se tv, kan du være nøjagtigt lige så ligeglad med hvor godt det ser ud fra 5 meters afstand, som med hvor dårligt det ser ud fra en halv meters afstand. Stort set alle har en tendens til at stå ALT for tæt på tv'ene når de vurderer billedkvalitet - inklusive jeg selv iøvrigt... Man kan selvfølgelig være begrænset af forholdene i butikkerne, men som udgangspunkt bør man altid se tv'et fra samme afstand som man ønsker at bruge det fra.

Intet 32" tv, uanset teknologi, kan levere et godt billede fra en halv meters afstand, og da slet ikke på et antennesignal.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
karlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2004
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 22:50

Mine forældre har netop købt føromtalte Phillips i Elmutanten til ca. 7500kr( så vidt jeg husker), og ærligt talt, så er det ikke engang tæt på at være pengene værd. Billedet er aldrig helt skarpt og ved bare "almindelige" skærm-bevægelser er der tydeligt efterslæb. Og ja- vi har forsøgt at slutte en digital modtager til, hvilket forbedrede billedet fra at være "dårlig" til "mindre dårlig".  Det eneste pæne jeg kan sige op Phillipsén er dets udseende, når skærmen er slukket.

Desværre er min far pavestolt over at have fået fladskærm og samtidig sparet 2000kr( iflg El-mutanten), og jeg har nu kun ca 1 uge til at overbevise ham om det modsatte før returretten løber ud.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 13:28
Har Toshiba 32WL66Z 1:1 pixelmapping? - Hvis ikke, er det så til stadig at tilslutte sin computer og få et ordenligt billede, eller?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 14:18

Nej, den har ikke 1:1 pixelmapping, ihvertfald ikke i fuld skærm 1366x768 

Ja, du kan både tilslute over VGA i 1024x768 eller, som jeg foretrækker, over DVI/HDMI i HD 720p (1280x720). Toshibaen har en excellent scaler så billedet er både skarpt og flot - ingen problemer.

Tilslutter du over VGA med 1024x768 har den faktisk 1:1 pixelmapping men med sorte bjælker i siderne da 1024x768 er en 4:3 opløsning, men man vil typisk strække dette til fuld skærm med wide indstilling hvorved det ikke længere er 1:1 pixelmapping og samtidig får forkert aspect ratio.

Derfor foretrækker jeg HD 720p over DVI/HDMI da dette er en ægte 16:9 opløsning.

Derudover vil jeg også gerne anbefale Toshibaen, virkelig en kanon LCD skærm til en billig penge.

Du har vel set de billeder jeg har taget ?

http://spawnweb.dk/toshiba/toshiba3.jpg

http://spawnweb.dk/toshiba/toshiba4.jpg

http://spawnweb.dk/toshiba/toshiba5.jpg

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Nej, den har ikke 1:1 pixelmapping, ihvertfald ikke i fuld skærm 1366x768 

Ja, du kan både tilslute over VGA i 1024x768 eller, som jeg foretrækker, over DVI/HDMI i HD 720p (1280x720). Toshibaen har en excellent scaler så billedet er både skarpt og flot - ingen problemer.

Tilslutter du over VGA med 1024x768 har den faktisk 1:1 pixelmapping men med sorte bjælker i siderne da 1024x768 er en 4:3 opløsning, men man vil typisk strække dette til fuld skærm med wide indstilling hvorved det ikke længere er 1:1 pixelmapping og samtidig får forkert aspect ratio.

Derfor foretrækker jeg HD 720p over DVI/HDMI da dette er en ægte 16:9 opløsning.

Derudover vil jeg også gerne anbefale Toshibaen, virkelig en kanon LCD skærm til en billig penge.

Du har vel set de billeder jeg har taget ?

http://spawnweb.dk/toshiba/toshiba3.jpg

http://spawnweb.dk/toshiba/toshiba4.jpg

http://spawnweb.dk/toshiba/toshiba5.jpg

Nej, de billeder havde jeg ikke set  Men dejligt at se hvor god billedkvaliteten er. Specielt de rigtig gode detaljer på det andet billede med mandens blå øjne og rynker.

Har du fjernsynet hængt op på vægen? - I så fald, hvilket ophæng bruger du?

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu