|
Lyd Apple tv4 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rømhild ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2018 Sted: Rudkøbing Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2018 kl. 18:44 |
Jeg har investeret i Apple tv4 og har lidt udfordringer med lyden. Jeg har Samsung tv og Harman/ Kardon anlæg.
Det er tilsluttet således, High speed hdmi fra apple tv til Samsung tv også optisk fra tv til receiver. Min receiver har ikke hdmi indgang. Det der er udfordringen er at jeg nu kun kan vælge PCM ELLER DTS 2.5 som lyd ud fra tv. Syntes ikke der er nogen surround oplevelse når jeg vælger DTS 2.5 og pcm er kun 5 CH stereo. Det gamle apple tv havde optisk direkte i forstærker og kunne køre Dolby digital. Min receiver viser DTS som lyd. Gør jeg noget forkert eller er det noget lort det skal i gennem mit tv også det er tv’et der ikke kan finde ud af det?
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror du skal fortælle lidt mere om hvad dit TV hedder.
![]() Som jeg har forstået det kunne ældre TV generationer kun sende stereo til optisk out fra eksterne kilder.
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Rømhild ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2018 Sted: Rudkøbing Status: Offline Point: 8 |
Du har nok ret, det er 5 år gammelt. Har dog fundet løsningen andet steds og var lige på vej og skrive. Det der skal til er en HDMI lyd extractor og det skulle virke.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
![]() Der findes typer til at sætte imellem BD-player out (og lignende) og TV HDMI input EDIT: F.eks denne: Redigeret af JørgenT - 29-August-2018 kl. 20:39 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
min indgang er med arc på tv`et
|
|
![]() |
|
jeg skal bruge 5.1 lyd, kan den du har linket til godt bruges til det?
|
|
![]() |
|
der er også denne her
|
|
![]() |
|
- 1 x Toslink / Coaxial (2-CH/5.1-CH) Så den burde virke. Hvis TV har ARC kan den du linkede til MULIGVIS bruges, kommer an på hvordan TV behandler lyd fra eksterne kilder til ARC? |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
jeg har prøvet at bestille den du linkede til, da den specifikt beskriver ar den kan bruges til afspiller osv, tanker hvis den kan 7.q kan den også 5.1. Tak for hjælpen
![]() |
|
![]() |
|
Optiske lydformater: LPCM 2.0, DTS 2.0 - 5.1 Så mon ikke det er OK
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Måske i stedet for at købe en boks, så brug pengene på en brugt forstærker der har HDMI indgange. Brugt kan du får noget for 1000 kr som vil give langt bedre lydoplevelse.
|
|
![]() |
|
Så længe jeg får 5.1 lyd ud af det, gør det jo ingen forskel. Vil ikke skifte min 10.000 receiver ud hvis jeg kan få 5.1 lyd som krævet for 299kr.
Håber du forstår hvad jeg mener
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |