recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO Nordic + Netflix på mit ikke smart tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO Nordic + Netflix på mit ikke smart tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HBO Nordic + Netflix på mit ikke smart tv
    Sendt: 28-August-2018 kl. 15:38
Hej. Hvad har jeg af muligheder for at se HBO Nordic og Netflix på hvis jeg ikke vil bruge Apple Tv. Jeg har en Boxee Box men på den kan man ikke. Det er til soveværelset hvor jeg ikke har det smarte i mit ikke smart tv. 

Venlig hilsen

BigRaj


Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 15:47
Hvorfor vil du dog ikke bruge Apple TV?

Nej, Apple er ikke det ondeste firma i hele verden. De er bare populære at skide på.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Hej. Hvad har jeg af muligheder for at se HBO Nordic og Netflix på hvis jeg ikke vil bruge Apple Tv.
Chromecast måske:
Du skal så også bruge mobil eller tablet til "fjernbetjening" Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Hej. Hvad har jeg af muligheder for at se HBO Nordic og Netflix på hvis jeg ikke vil bruge Apple Tv. Jeg har en Boxee Box men på den kan man ikke. Det er til soveværelset hvor jeg ikke har det smarte i mit ikke smart tv. 

Venlig hilsen

BigRaj



Hvad mener du med "hvis jeg ikke vil ikke vil bruge ATV", er du så smalsporet at du du dyrker varemærker som religion?

Hvorfor ikke købe det der virker? På den anden måde afskærer du dig selv fra et super produkt.

ATV er det åbenlyse valg! 

Jeg forundres over mange ting på Recordere.dk og Flatpanels.dk men mærkeloyalitet og stærke følelser i forbindelse med produkter, uden hensyntagen til det praktiske er dog topscorer.....
At I gider?!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Online
Point: 1974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Hej. Hvad har jeg af muligheder for at se HBO Nordic og Netflix på hvis jeg ikke vil bruge Apple Tv. Jeg har en Boxee Box men på den kan man ikke. Det er til soveværelset hvor jeg ikke har det smarte i mit ikke smart tv. 

Venlig hilsen

BigRaj




Hvad mener du med "hvis jeg ikke vil ikke vil bruge ATV", er du så smalsporet at du du dyrker varemærker som religion?

Hvorfor ikke købe det der virker? På den anden måde afskærer du dig selv fra et super produkt.

ATV er det åbenlyse valg! 

Jeg forundres over mange ting på Recordere.dk og Flatpanels.dk men mærkeloyalitet og stærke følelser i forbindelse med produkter, uden hensyntagen til det praktiske er dog topscorer.....
At I gider?!


Ro på. I forhold til et signal til et ikke-smart formentligt 1080p TV i et soveværelse vil jeg nu ikke automatisk mene at et ATV er det oplagte valg - tværtimod.

Der er jo trods alt langt op fra en Chromecast 2 til 286 kr og så op til et mange gange dyrere ATV. Jeg vil da i forhold til trådstartes indtil videre opgivne oplysninger og mine antagelser om forholdende, da helt klart sige at en billig dvs. normal/ikke 4K-version af ChromeCast 2 ville være det oplagte billige valg til HBO og Netflix når vi taler om et [antaget] 1080p TV i et soveværelse. I 50 Hz mode virker såden en enhed perfekt til DR, HBO og TV2 Play mv. og den virker omtrent ligeså godt som den indbyggede smart-tv funktion i et smart-tv til 24 fps Netflix. Og er man indrettet som mig er der endog mere effektiv kontrol via telefon/tablet end med en fjernbetjening. Er soveværelses-TV'et ligefrem 4K koster 4K/HDR Chromacast Ultra stadig det halve af et ATV. Og er man modsat mig ifht at betjeningen, så kunne man i det tilfælde bedre berettige at begynde at overveje det dyrere ATV for at få den måske fortrukne mindre effektive fjernbetjeningskontrol plus 24fps output fra Netflix i forhold til et soveværelses-tv

Redigeret af TBC1 - 28-August-2018 kl. 16:29
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 16:19
Bemærk mine spørgsmålstegn.
Vi antager begge to et bestemt scenarie. 
Jeg forholder mig dog til at der skrives "ikke vil"...

ps, bruger hele tiden min telefon som rette til ATV.




Redigeret af Pede8000 - 28-August-2018 kl. 16:31
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 16:54
Hvis man ikke vil have atv. Så er Chromecast et super bud. Men hvis man har et mediecenter miljø er Shield det rette. Da den kan alle lydformater. Og har indbygget Chromecast. Så det er kun. HBO og Dr som skal castes. Det er kun de tre seriøse.på det danske marked

Redigeret af T-Duck - 28-August-2018 kl. 16:55
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 17:01

  Der er App til DR på Shield, en test version,  af en eller anden grund er der ikke App til HBO.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


  Der er App til DR på Shield, en test version,  af en eller anden grund er der ikke App til HBO.
den er ikke officiel det er ikke en gang dr der har lavet den. Og den møj hamrende ustabil. Jeg har hørt hos HBO. De har ikke tænkt på der ville havet været et marked fik jeg fortalt
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 18:09

 Ja, DR App'en er vist ikke officiel, har ikke brugt den som sådan, da jeg har You See App'en på Shield, der er dog mærkeligt at HBO ikke mener at der er behov for App til Android TV OS, når den er der til andre TV OS.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Ja, DR App'en er vist ikke officiel, har ikke brugt den som sådan, da jeg har You See App'en på Shield, der er dog mærkeligt at HBO ikke mener at der er behov for App til Android TV OS, når den er der til andre TV OS.
det var deres forklaring
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 19:01

 Det udelukker jo alle dem der har Sony, Philips, TCL, B&O Sharp.? og så Shield TV. Det er da ikke så få.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu