recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustiske billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustiske billeder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
labze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juni-2018
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér labze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Akustiske billeder
    Sendt: 12-September-2018 kl. 00:11
Hey derude

Jeg har for nyligt skaffet mig nogen nye højtalere, og i den anledning prøver jeg at forbedre akustikken i stuen for at få det bedste ud af dem. Jeg har hængt nye tykke gardiner op og fået ekstra gulvtæppe, og det har allerede gjort en forskel. Men det er begrænset hvor meget man kan gøre når kæresten også skal være med på den Wink

Jeg har studset over, at man kan få de her akustiske billeder hvor billedet er trykt på et absorberende materiale, lyder jo umiddelbart genialt (især da vi i forvejen mangler et billede bag sofaen). Men der er forskellige sider som tilbyder det, og tænker om nogen har erfaring med det?

Jeg har set hos Akuarthome, men det lyder til de bruger polyester skum som nok ikke er det bedste materiale. Sumopix tilbyder glasuld bag panelet men deres priser er pebret. Derimod har jeg set Lasertryk laver det rimelig billigt, og det er trykt på hvidlakeret glasuld. Umiddelbart tænker jeg, at lakeringen vil ødelægge absorptionen, især i de højere frekvenser? 

Er der nogen der har erfaringen med disse produkter, eller nogen som kan anbefale nogen andre?

Tak på forhånd!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 02:57
Ellers lav det selv. Det behøver ikke være så svært. Find en eller flere stofplakater (flag), som I begge finder pæne, og træk den om noget lydabsoberende materiale og sæt en ramme om. 

Redigeret af Nagash - 12-September-2018 kl. 02:58
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 11:44
alene det at sætte et stort billede i svæveramme op over sofaen har en akustisk virkning. Har ellers sværget til skifterammer med glas, men her var der virkelig hørbar forskel da 100x70 glas blev skiftet til  140x70 fotolærred

Redigeret af Munch - 12-September-2018 kl. 11:44
Til top
labze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér labze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ellers lav det selv. Det behøver ikke være så svært. Find en eller flere stofplakater (flag), som I begge finder pæne, og træk den om noget lydabsoberende materiale og sæt en ramme om. 

Har set folk foreslå det selv. Men jeg har ikke lyst til at bruge tid på det for at være ærlig. Jeg lavede selv nogen basfælder for et par år siden til mit gamle værelse, og i mens det var acceptabelt så vil jeg ikke prøve på noget som skal være på display for kæreste, venner og familie hele tiden. Hvis det ikke bliver godt nok, så er det penge spildt. Så jeg tager den sikre vej. 

Til top
labze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér labze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

alene det at sætte et stort billede i svæveramme op over sofaen har en akustisk virkning. Har ellers sværget til skifterammer med glas, men her var der virkelig hørbar forskel da 100x70 glas blev skiftet til  140x70 fotolærred

Det lyder godt, men tænker at jeg ligeså godt kunne få det ekstra med når jeg skal ud og investerer i et billede. Inde på lasertryk kan jeg få et 120x60 billede for 700 kr og tænker, såfrem kvaliteten på printet er godt, så det ikke meget ekstra man betaler for det printet på glasuld. 

Jeg er bare i tvivl om, hvorvidt sådan en hvidlakering ødelægger meget af absorptionen, ifht at købe et mere traditionelt fotolærred billede fra sumipix med glasuld bag i.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 12:06
Jeg har også luret på lasertryk og jeg synes egentlig at deres priser er meget fair. Er der nogen der kender et sted hvor man kan finde fede high kvali film billeder der kan bruges? Jeg har prøvet at sende dem et 1020X1080 billede men opløsningen er ikke god nok til et 120x60 billede
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 14:52
Hej,

hvad med denne side?

Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu