|
Strømforsyning til DacMagic Plus |
Besvar |
Forfatter | |
Silkeborgenser93
Junior bruger Oprettet: 30-April-2018 Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(1)
Sendt: 14-September-2018 kl. 12:56 |
Hej allesammen, jeg lavede for noget tid siden en tråd omkring RCA-kabler, og tråden udviklede sig hurtigt i retning af om man skulle købe en DAC. Jeg undersøgte det nærmere, og for nylig fandt jeg så en brugt DacMagic Plus til en tusse på DBA. Det eneste problem: Den tidligere ejer havde fundet den på loftet i hendes lejlighed uden nogen strømforsyning!
Af hvad jeg kan se på internettet skulle de nye DacMagic Plus strømforsyninger komme med disse specifikationer:
Jeg har ikke kunnet finde den specifikke model herhjemme, men ville en universal strømforsyning med 12V 1.5A kunne gøre jobbet lige så fint? Der står +12V DC 2A over strømstikket på DACen, hvilket må betyde den kan håndtere op til 12V ved 2A. Skal jeg have fat i en 12V 1.5A eller 12V 2A strømforsyning? Jeg har fundet de her to: Jeg har ikke tænkt mig at købe en dyr, lineær strømforsyning til DACen. Den må vi tage længere nede af vejen hvis der er noget at hente, lige nu skal jeg bare finde ud af om enheden overhovedet virker inden jeg poster flere penge i projektet :) |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(1)
|
Du skal bruge 12V / 2A eller derover.
2A betyder en DAC'en trækker op til 2A, derfor skal PSU'en kunne leverer minimum 2A.
|
|
Mvh Jesper
|
|
Silkeborgenser93
Junior bruger Oprettet: 30-April-2018 Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret! Så det må være sådan en her vi er ude i? https://www.avxperten.dk/universal-stroemforsyning/universal-stroemforsyning-2250-ma.asp
Jeg fandt det lidt mærkværdigt, at Cambridge Audio leverer en strømforsyning der kun kan outputte 1,5A, nu hvor DACen tilsyneladende kan trække op til 2A. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |