recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømforsyning til DacMagic Plus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømforsyning til DacMagic Plus

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silkeborgenser93 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-April-2018
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Silkeborgenser93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strømforsyning til DacMagic Plus
    Sendt: 14-September-2018 kl. 12:56
Hej allesammen, jeg lavede for noget tid siden en tråd omkring RCA-kabler, og tråden udviklede sig hurtigt i retning af om man skulle købe en DAC. Jeg undersøgte det nærmere, og for nylig fandt jeg så en brugt DacMagic Plus til en tusse på DBA. Det eneste problem: Den tidligere ejer havde fundet den på loftet i hendes lejlighed uden nogen strømforsyning!

Af hvad jeg kan se på internettet skulle de nye DacMagic Plus strømforsyninger komme med disse specifikationer:

• Mascot power supply type 9780
  • Input 230V AC 50-60hz 100mA
  • Output 12V AC 1500mA

Jeg har ikke kunnet finde den specifikke model herhjemme, men ville en universal strømforsyning med 12V 1.5A kunne gøre jobbet lige så fint? Der står +12V DC 2A over strømstikket på DACen, hvilket må betyde den kan håndtere op til 12V ved 2A. Skal jeg have fat i en 12V 1.5A eller 12V 2A strømforsyning?

Jeg har fundet de her to: 

Jeg har ikke tænkt mig at købe en dyr, lineær strømforsyning til DACen. Den må vi tage længere nede af vejen hvis der er noget at hente, lige nu skal jeg bare finde ud af om enheden overhovedet virker inden jeg poster flere penge i projektet :)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1402
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 14:03
Du skal bruge 12V / 2A eller derover.
2A betyder en DAC'en trækker op til 2A, derfor skal PSU'en kunne leverer minimum 2A.
Mvh Jesper
Til top
Silkeborgenser93 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-April-2018
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silkeborgenser93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 14:37
Tak for svaret! Så det må være sådan en her vi er ude i? https://www.avxperten.dk/universal-stroemforsyning/universal-stroemforsyning-2250-ma.asp

Jeg fandt det lidt mærkværdigt, at Cambridge Audio leverer en strømforsyning der kun kan outputte 1,5A, nu hvor DACen tilsyneladende kan trække op til 2A.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu