|
subwoofer: Erfaring med SVS PB-1000 |
Besvar |
Forfatter | |
Dkiceman
Bruger Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Mors Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-September-2018 kl. 22:21 |
hej jeg har pt. wharfedale højtalere som jeg er godt tilfreds med... købte så senere en Wharfedale D10 sub egentligg gør det okay, synes dog jeg mangler lidt nåe der ses film, men til musik gør den det perfekt..
jeg har så flere steder set mange anbefaler SVS sub's.. som f.eks. SVS PB-1000 den passer også godt ind i hvad jeg vil gi for en sub.. er der nogen der har erfaring med SVS subs eller specifikt PB-1000 ? |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har haft en sb2000 og den var jeg helt urimelig glad for.
Jeg husker den som værende fantastisk at integrere og porcelæn ødelæggende. I virkeligheden var den, min sværeste overvejelse da jeg skippede et traditionelt 5.1 system
|
|
ekelund
Guld medlem Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1420 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har lige købt en SB1000 godt nok lukket i stedet for den portet du har kig på , men må sige jeg er meget tilfreds med den , den spiller godt 28M2 op uden problemer
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
Dkiceman
Bruger Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Mors Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så kom den idag med posten.. lidt hurtig justering med Audysse osv. så skulle der lige nogle få film som jeg havde set og Wharfedale D10 gjorde det godt i...
Well SVS PB1000 får jo D10 til at lyde som om den mangler halvdelen af lyden.. den er jo helt crazy. så vild uden at lyde forkert.. tænkte ofte det føltes som om der manglede lidt før og nu kan jeg så høre det gjorde der.. nu skal jeg så bare ha justeret den perfekt ind, pt falder den ikke helt så nem væk i lydbilledet som D10.. synes jeg ser så mange der siger man skal ha DUAL SUB.. ved dog ikke om det er noget jeg får noget ud af.. min stue er knap 4 x 8-9 meter.. så frygter det bliver for meget ?? |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tillykke med den. Jeg har ca. samme areal som dig, dog lidt mere kvadratisk og med loft til kip, og det er bestemt ikke for meget med 2 subs. Mine 2 trykker bare der ud af, sådan at nogle af teglstene skal lægges på plads igen. Jeg ville faktisk gerne have nogle der var endnu kraftigere, men så kommer problemet med den fysiske størrelse, og problemer på hjemmefronten. Men min mulighed er dog et par stykker fra JL Audio, Fathom F113v2. Men så skal spare grisen tømmes igen Redigeret af Potter - 20-September-2018 kl. 10:22 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fordelen ved flere subs er ikke at få mere bas (som mange forkert tror)... Men derimod at få bedre bas. Én sub i rummet vil have en masse issues pga rummet (som EQ ikke kan fixe). Hvis du tilføjer en ekstra subs vil denne også have en masse problemer pga rummet. Men ved at placere dem forskellige steder vil problemerne ligeledes være forskellige steder og vupti - problems solved når begge spiller Det er en grov forsimpling... Men det forklarer det basale. Redigeret af Jonas_h - 20-September-2018 kl. 11:09 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |