Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
andk
Bruger
Oprettet: 02-Maj-2006
Status: Offline
Point: 59
|
Emne: extra forsikring? Sendt: 11-December-2006 kl. 09:03 |
Hej.
Jeg skal bruge et godt råd.
Kan det betale sig at tegne sådan en extra forsikring på et lcd tv , jeg
skal I denne uge ud for at hente en drømme skærm nemlig en Philips 32PF 9731D ,
men hvad skal man tegne den forsikring eller ikke?
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 09:49 |
I min naive tro på, at ting som disse ikke bare går i stykker, så har jeg valgt at ikke tegne forsikringer på sådan noget. Men det er helt klart en vudering man selv skal afgører med sig selv. De fleste forhandlere vil anbefale det, dog mest ud fra den betragtning, at de får provision af sådan et salg. Det er lidt som med alle andre forsikringer (udover de pligtige). Man håber aldrig man får brug for dem.
|
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9441
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 09:51 |
Hej
Tænk også på at om 2 år når den almindelige garanti er udløbet så er dit TV faldet til 1/3.
Er det værd måske at give 3-5k for en forsikring til et tv som måske er 5-6k værd ?
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 10:05 |
De fleste forsikringer koster ikke mellem 3-5K, de ligger typisk omkring 1500,- for et tv til 15000,- Det er dog sandsynligvis afhængig af betingelserne.
|
|
 |
The_Unforgiven
Super bruger
Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 10:23 |
Kontakt dit forsikringsselskab , de fleste har så man kan købe sådan en forsikring der gælder for alle el ting op til 4 år gammel og koster ca 500 kr pr år.
The_Unforgiven
|
 |
Corleone
Bruger
Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 92
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 10:37 |
Flere forsikringsselskaber bla. der hvor jeg arbejder har det automatisk meddækket på din alm. indboforsikring og andre har det som et tilvalg.
Der er ingen grund til at tegne en tillægsforsikring via forhandleren, kontakt hellere dit eget forsikringsselskab, og hør det er meddækket eller tegn en tillægsdækning via dem.
Don C
|
Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301
|
 |
kasperkopping
Bruger
Oprettet: 28-December-2005
Point: 135
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 10:59 |
Jeg kan kun anbefale, at man gør det. Ja, det er dyrt, men man kan sgu være uheldig.
Jeg har ikke erfaring på TV-området, men jeg købte en DVD-optager i 2001 (en af de første), som siden gik i stykker 2 gange (det var ellers en kvali-Philips maskine til 7500 kr).
Der hvor jeg for alvor mærkede fordelen var, da en mekanisk fejl gjorde, at maskinen ikke kunne repareres. Det var tidligere i år, få måneder før garantien udløb.
Men fordi jeg havde garanti, så fik jeg "foræret" en helt ny maskine med hard-disc (samsung hd-735) - altså en bedre, større og mere avanceret maskine.
Man kan med andre ord risikere at give 1000 kr for en forsikring man aldrig bruger. Men omvendt så kan man ende med - som i min solstrålehistorie - at få alvorligt brug for den, og en tusse eller lidt derover er jo ikke meget, når man i forvejen bruger adskillige tusind på et TV,
|
 |
troelsit
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 11:06 |
Det mest bizarre ved disse forsikringer er at ekspedienterne lokker med at man efter x antal år kan komme til at "tabe" produktet eller spilde cola i det og stadig få erstatning.
Det går ind i kategorien "hændelige uheld" og på trods af produktets værditab over tid får man stadig en erstatning svarende til produktets nypris.
Det lyder jo umiddelbart fristende når livscyklussen på elektronik er så lav, og man dermed kan få opgraderet sit produkt efter 2-3 år for en besked sum penge 
|
 |
lindrum
Ny bruger
Oprettet: 27-August-2006
Point: 1
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 11:39 |
Hvor vil du købe dit nye Philips 32PF 9731D , jeg går med samme drøm men i 37 tommer. Jeg har set den ved Tape connection, her er modellen dog uden "D" i sin modelbetegnelse (32PF 9731) Hvad har det at sige?
|
 |
Corleone
Bruger
Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 92
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 11:46 |
Visse indboforsikringer dækker også hændelige uheld, som hvis man fx. taber genstanden.
Butikkerne HAR aldersafskrivning på tv-udstyr - det er der på ALLE forsikringer - nogen afskriver mere nogen mindre... men hvis sælgeren oplyser at du får betalt hvad en ny koster efter 3 4 år ved han ikke hvad han taler om...
|
Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 11:53 |
lindrum skrev:
Hvor vil du købe dit nye Philips 32PF 9731D , jeg går med samme drøm men i 37 tommer. Jeg har set den ved Tape connection, her er modellen dog uden "D" i sin modelbetegnelse (32PF 9731) Hvad har det at sige? |
Intet, det er kun fordi TC sjusker i deres web-shop. Der findes ikke en model uden "D"
|
 |
troelsit
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 11:55 |
Corleone skrev:
Butikkerne HAR aldersafskrivning på tv-udstyr - det er der på ALLE forsikringer - nogen afskriver mere nogen mindre... men hvis sælgeren oplyser at du får betalt hvad en ny koster efter 3 4 år ved han ikke hvad han taler om...
|
Nu har jeg ikke forespurgt på disse forsikringer for nylig, men for nogle år siden blev jeg oplyst at det var nyprisen jeg fik erstattet... Det gør dem jo i og for sig ret lukrative - specielt når sælgeren direkte opfordrer til at man kan "tabe dem" og få alle penge retur
|
 |