|
Ny Pioneer forstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
lydemann ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Vamdrup,Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-September-2018 kl. 14:29 |
Har lige fået en VSX-LX303 forstærker fra Pioneer. Spørgsmålet går på tilslutning til LG Oled B7v.
Jeg kan ikke se noget billede eller høre lyd igennem forstærkeren. Under opsætning siger forstærkeren at tv ikke undestøtter ARC. Nyt HDMI kabel der understøtter 48gps er sat til TV. er der nogen som måske kan fortælle hvorfor eller har en løsning på problemet. mvh niels
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dit tv understøtter med garanti ARC, er det tilsluttet korrekt hdmi port på tv.
|
|
![]() |
|
lydemann ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Vamdrup,Denmark Status: Offline Point: 124 |
Det er tilsluttet korrekt
|
|
![]() |
|
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
lydemann - Her er en beretning, du helst vil være fri for at læse:
Jeg har for en del år siden oplevet noget lignende - også med en Pioneer forstærker, og skærmen var tilmed også Pioneer. Det lykkedes aldrig at få etableret HDMI forbindelse mellem de 2 apparater. Der blev forsøgt ALT incl. garanti reparation. Resultatet af det hele blev, at forstærkeren blev solgt igen. Den kunne ikke bruges sammen med skærmen, og ingen kunne forklare, hvad der var galt - heller ikke Pioneers kundeservice. Efter sådan en oplevelse køber jeg ALDRIG noget fra Pioneer igen! Redigeret af C. Johansen - 24-September-2018 kl. 13:43 |
|
![]() |
|
eneste forskel idag er forstærkeren . på den gamle var der ikke noget problem men den kørte heller ikke 4k og der var ikke ARC på forstærkeren men på Tvet.... sååååååå hvad så. Har iøvrigt har Pioneer i over 15 år
|
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
HDMI handshake problem måske?
Prøv at tage strømmen helt fra alt i "kæden" og i med det igen. Det plejer at hjælpe for mig. (krydser fingre) Peter
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Det løste ikke problemet. Den eneste måde jeg kan få lyden ud på er med optisk kabel og på den måde får jeg jo hverken Dolby Atmos eller Vision
|
|
![]() |
|
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
lydemann: Den ubrugelige forstærker, jeg omtalte, havde heller ikke haft 4k eller ARC - hvis den ellers havde fungeret.
Du nævner, at du har haft Pioneer i over 15 år. Jamen så har du jo også haft Pioneer fra deres gyldne periode, der sluttede omkring 2009-2010. Pioneer i dag er helt anderledes, og det er absolut ikke til det bedre. |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Sidste skud i bøssen:
Men det har du nok gjort allerede! Håber dog det hjælper.
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Har jeg "ja" prøvet. har i mellem tiden fundet ud af at når jeg ser fra min ATV4K er der intet problem, heller ikke fra min Samsung HDD optager. Jeg synes bare at billedet fra ATV ikke er så godt som fra Tvet.
Eks. Netflix er dårligere fra ATV. Men må nok lære at leve med det. Bare irriterende at skulle skifte lyden om alt efter man ser direkte tv eller streaming. tak for svar allesammen
|
|
![]() |
|
dieseldk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
Det lyder lidt som om der er noget som er sat forkert til, hvis du heller ikke kan få billede gennem forstærkeren, kan du ikke tjekke om det virker på et andet tv.
Du skal have koblet hdmi-cec til på tv og forstærker.
|
|
![]() |
|
nu er det ikke så nemt at flytte forstærkeren med 9 højtalersæt og det andet tv vi har i huset har ikke ARC
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |