|
HDMI audio extractor og volumenkontrol ? |
Besvar |
Forfatter | |
anderzand
Ny bruger Oprettet: 27-September-2018 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-September-2018 kl. 22:41 |
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at kunne styre volumen via min fjernbetjening! Jeg tror dog jeg har fundet frem til, at jeg kan bruge fjernsynets HDMI-ind/udgang med ARC (Audio Return Channel). Men jeg synes ikke det er nemt at google mig frem til en HDMI audio extractor med ARC, som kan opfylde det ønskede formål. Lydudgangen skal i øvrigt være analog. Er der nogen der kan hjælpe?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
anderzand
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret / linksene. Jeg kan dog ikke finde nogen oplysninger om, at det er muligt at regulere volumen via fjernsynets volumenkontrol / HDMI-forbindelsen. Kan jeg tage det for givet, at dette vil være muligt?
(Heller ikke når jeg googler mig frem til andre enheder er der oplysninger om volumenregulering..)
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
De enheder der linkes til har ARC, som du skrev de skulle have.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
anderzand
Funktioner
Tak(0)
|
Og når de har ARC, betyder dette så automatisk, at det er muligt at styre volumen? Eller er volumenkontron en ekstra funktion, når man taler om sådan nogle enheder?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |