|
Gammel aktiv pc sub til receiver? |
Besvar |
Forfatter | |
Mikaeljensen
Bruger Oprettet: 24-August-2006 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 105 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 16:54 |
Har et gammelt 2.1 logitec pc højtaler system som ikke kommer til at blive brugt mere, men tænkte om man kunne genbruge subben i stuen?
Den skal kobles til en onkyo tx nr626. Kan det lade sig gøre på fornuftigvis? Umiddelbare eneste tilslutning fra sub er minijack.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19557 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det må gå hen og blive et måske, når vi ikke ved, hvilket Logitech system det er.
Min erfaring med pc højttalersystemer fortæller mig at de fleste subwoofere der hører til, ikke er subwoofere, men “bashøjtalere” og i større rum giver de stort set intet, en god højttaler ikke giver i forvejen. Klaus
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er fuldstændig enig med Klaus.
Hvis du synes du savner bas i stuen, så find en anden, og bedre, brugt sub |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kan man vel konvertere minijack forbindelsen og blot prøve at koble den til Receiveren, men vil da klart gå efter en billig brugt istedet. Se f.eks.:
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så er spørgsmål om det giver det du håber på.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Mikaeljensen
Bruger Oprettet: 24-August-2006 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 105 |
Funktioner
Tak(0)
|
Håbede ik rigtig på noget andet end, at det ville være dumt at smide den ud hvis den ku bruges på ordenligt vis.
Lyder ik til det ville værenoget ved at sætte den til så den/det ryger videre. |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
lad os bare sige at mængden af strøm de kan håndtere nok er ret forskellige. Logitechs 2.1 løsninger er typisk ikke meget over 30watt (og de fleste ligger mellem 5-20), så at forsøge at sætte den til en receiver som måske kan smide et par hundrede watt ud i kanalerne, vil nok være ganske usundt for subben.
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller... Hvad har du i dit køkken? En vindtør transistorradio? Hvis ja, så kan du få bedre lyd ved at koble den på der...
|
|
Mikaeljensen
Funktioner
Tak(0)
|
Har en ok dab+ radio men ideen var ikke dum. der er nok en knægt der kan bruge det til en gamer pc eller noget
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |