|
Genindstallering af Windows 10 - Hvordan? |
Besvar |
Forfatter | |
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:20 |
Hej. Jeg har en pc hvor jeg har Windows 10 på. Nu har jeg købt mig en ny harddisk og kommer jo så til at skulle installere Windows 10 igen, men hvordan gør jeg det. Jeg har ikke nogen kode da jeg opgradere fra Win 8 (gratis) til Windows 10 da man i sin tid kunne det. mvh
|
|
vrod
Junior bruger Oprettet: 15-Marts-2018 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan "nulstille" Windows 10 komplet. https://www.laptopmag.com/articles/reset-windows-10-pc
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du sætter bare den nye harddisk i og inst. Windows 10 fra USB.
Undervejs bliver du bedt om at indtaste produktnøgle, her vælger du bare at springe over og indtaste senere. Når din c er færdig installeret og har været på nettet, bliver produktøglen opdateret automatsk, da MS gemmer den i skyen. Så det er meget simpel. Du henter værktøjet til at lave USB boot her: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk så, at der på USB-pinden IKKE må være hverken dokumenter, videoer eller billeder, da ALT slettes fra pinden slettes!
Redigeret af mnielsen - 22-Oktober-2018 kl. 19:54 |
|
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det denne her jeg skal vælge derinde på linket?
BRUG AF VÆRKTØJET TIL AT OPRETTE ET INSTALLATIONSMEDIE (USB, DVD ELLER ISO) FOR AT INSTALLERE WINDOWS 10 PÅ EN ANDEN PC |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
men er det nødvendigt at installere den fra spritny? tror vist det var dig der i en tidligere tråd også blev rådet til blot at anskaffe sig et lille usbkabinet og smide den nye disk deri, så du bare laver en "kopiering" af den gamle over på den nye med alt. brug det værktøj som den pågældende producent af den nye disk stiller til rådighed på deres hjemmeside.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men som valgte den omkostningsfrie løsning med geninstallation.
Redigeret af JørgenT - 22-Oktober-2018 kl. 21:24 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Klik på linket og klik på DOWNLOAD VÆRKTØJ NU Herefter kører du MediaCreationTool1803.exe, som lige er downloaded. |
|
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forsøger mig med den som PerW har henvist til. Så må vi bare håbe at det med den manglende nøgle ikke kommer til at skabe problemer :-)
|
|
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
PerW
Super. Det vil jeg prøve. Tak for hjælpen
Redigeret af pipper - 22-Oktober-2018 kl. 22:12 |
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har gjort det nogle gange, hvor det ikke har skabt problem.
Men hvis din pc stadig er kørende, så hent https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/ Så kan du se din key
|
|
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for det. Så har jeg koden hvis noget skulle gå galt :-)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |