|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
frømanden ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() Sendt: 12-December-2006 kl. 11:30 |
|
Jeg vil tilslutte mit MCE med 3 minijack udgang til mit ældre sony stereoanlæg som har 10 RCA ingang. ( FL og FR med hver 2 stik, RL og RR med hver 2 stik og en Center med 2 stik) hvordan kan jeg tilslutte det, således jeg kan høre 5,1 surround? mvh frømanden |
||
tak for jeres henvendelse og hjælp. hilsen frømanden
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9428 |
![]() |
|
Øhh 5.1 lyd krøver en digital indgang. Har din forstærker overhovedet en DTS dekoder ? |
||
![]() |
||
frømanden ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
|
nej den har ingen DTS dekoder. Det er et ældre anlæg, har indtil videre kunne køre med RCA kabler fra DVD afspiller til anlæget. den har ingen HDMI, optisk eller coax indgang. |
||
|
||
![]() |
||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
|
Øøøøøh, jeg tror der er snakke om en discrete indgang på anlægget. Så skal PC'en bare dekode signalet... Så du burde skulle have 3x jack til phono kabler, altså jack i den ene ende og et rødt og et hvidt stik i den anden ende. Dette er selvfølgelig forudsat, at dit anlæg har en discrete 5.1 indgang (altså 6 phono indgange til "samme tilslutning, om man så må sige). På min forstærker hedder denne indgang 6 ch. ext. in..... Måske du kan bruge dette til noget? /M |
||
![]() |
||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
|
Øøøøh, nej ikke nødvendigvis. Hvis din forstærker nu har en discrete indgang... Det har de fleste surround anlæg, selv af ældre dato (min er fra '99 og den har da) /M |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9428 |
![]() |
|
Så blev man da så klog. |
||
![]() |
||
![]() |
|
det er godt Lahan er blevet klogere, for det er jeg ikke endnu en rød og hvid til højre front, en rød og hvid til venstre front, en rød og hvid til højre rear,en rød og hvid til venstre rear og en en rød og hvid til center. jeg mener også der er en rod og en hvid til subw. nu har leg den ikke lige her, men sådan mener jeg der er.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis man er "heldig"/har penge til det, så kan man også få DVD-afspillere med indbygget DTS dekoder /M |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() /M |
||
![]() |
||
![]() |
|
ja der er korrekt, men hver indgang skal vel have en rød og en hvid stik. så det er 6x2 = 12 huller. hvis jeg regner 1 minijack til en rød og en hvid...så ender jeg med 6 stik ( 3 rød og 3 hvid), mem jeg prøver lige at kigge når jeg er hjem, det kan være at jeg husker forkert.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej det er ikke rigtigt. Hver indgang skal kun have een rød eller hvid (alt efter om det er højre eller venstre) Eller også har du et specialez anlæg Eller ville det jo heller ikke kunne lade sige gøre fra 3 jack til 6 phono Held og lykke med det /M |
||
![]() |
||
![]() |
|
nemlig. Jeg prøver at kigge i aften, ellers skriver jeg igen til de kloge hoveder
![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |