|
Bruge gammel router som AP |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 11:42 |
har en Asus RT-N12 liggende, og kunne godt tænke mig at få min nas ud i entréen i stedet for i stuen.
Er det muligt, på nogen måde, at gøre den til en trådløs AP. Kan kun finde guides til at gøre det via kabel, altså kabel fra modem og ud til den.
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller skal jeg ud at finde en anden fræk løsning?
|
|
![]() |
|
warcaos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Der findes en firmware til din router der måske kan løse dit problem...
Du kan finde guide til at løse det ved at kigge her: https://forums.whirlpool.net.au/archive/1726328 |
|
![]() |
|
tak for link.
løser det umiddelbart ikke, og asus' chat siger det ikke er meningen man skal kunne bruge den sådan. Jeg må overveje at investere i en anden løsning.
|
|
![]() |
|
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
En NAS trådløst på ens net... Det er bare en dårlig ide, og hvis man bruger en del data fra nettet, så er det helt skidt.
Kabeltræk er det rigtige.. Måske ikke helt ud i entreen, men så bare lidt væk, hvis det er larmen fra NAS som er årsag til flytning af den. |
|
![]() |
|
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
og vil bare lige lave en +1 til NikolajDS indlæg. JUST DON't
|
|
![]() |
|
Jeg er helt med på det. Men det er desværre ikke muligt at trække kabel
|
|
![]() |
|
Intet er umuligt for den der bærer viljen... Nå, men hvis du absolut vil have den flyttet, uden at koble den til via. kabel, så bør du enten anskaffe en router og access-point som fra producenten er optimeret til at snakke sammen trådløst. Ja, der er standarder som gør at forskellige producent kan forbindes, men når det er en NAS, ja så ville jeg gå efter samme mærke, hvor de har udviklet det til formålet. ELLER! Så skal du gå efter de systemer, som anvender 230 V nettet rundt i din beboelse. Søg efter netværk og powerline, og så kommer der nogle ting. |
|
![]() |
|
Viljen til at reetablere boligen er der ikke, ærligt indrømmet. Skal bo der i 6 måneder mere og så skulle der formentligt være en ny adresse på vej.
Nas’en bruges primært kun til at indhente skriftlige dokumenter, en sjælden gang en billedfil, ellers intet. Er powerline bedre end at opsætte en repeater til det brug?
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Hvad er det for en NAS du har?
Der er nogle der understøtter Wifi via USB porten. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
så lav i stedet en løsning med en powerline enheder. Hvis du skal bruge din NAS til at se video fra, så er dit projekt mere eller mindre dømt til at blive en kedelig oplevelse.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |