|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
frømanden ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() Sendt: 12-December-2006 kl. 11:23 |
hej, når man tilslutter sit MCE til TV med HDMI, skal der så ikke også være lyd? eller skal man tilslutte det særskilt via RCA kabler? mvh frømanden |
|
tak for jeres henvendelse og hjælp. hilsen frømanden
|
|
![]() |
|
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
HDMI er netop beregnet til at indeholde lyden til forskel fra DVI kabler. Er du sikker på at skærmens HDMI stik er en "udgang"? og at MCE's HDMI stik er en "indgang"?
|
|
![]() |
|
frømanden ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
du mener vel omvendt ikk? TV HDMI indgang og MCE udgang. Der er 2 HDMI stik på mit PIoneer DPD427xd. JEg prøvet først på den ene, der kom der slet ikke noget signal. Den anden giver så billede, men ingen lyd.
|
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det kommer an på om dit skærmkort har HDMI udgang med lyd. Mit bud er, at det har det ikke, for der er vistnok kun et eller to kort med denne mulighed, (hvis de overhovdet er nået ud på markedet).
|
|
![]() |
|
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
ja mente det omvendt. Måske har dit skærmkort en dvi udgang og ikke hdmi som kandersen siger.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
næ hov.. Stop.. Det var ikke det jeg sagde.
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg har netop bedt om at få indbygget et HDMI udgang på mit Amitech 413 idet jeg også har indgang på min Pio. surt hvis det så ikke spiller sammen alligevel.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
men hdmi uden lyd er vel så dvi eller har jeg mistforstået begreberne. dvi og hdmi stik ser vis nok ens ud men alligevel :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej, de er langt fra ens. HDMI ligner nærmest et SATA stik, eller en fladtrykt USB om man vil. Men rent pricipielt har du ret i, at HDMI uden lyd, det vil stortset svare til DVI. Kvaliteten er den samme, (dvs. digitalt). Her er et nogenlunde billede af et HDMI kabel: http://www.av-connection.dk/?PGr=863&ML1=1&ML2=1 Og her kan du se både DVI og HDMI: http://www.av-connection.dk/?CPage=PView&ML1=1&ML2=1 &ML3=24&ML4=245 Det var det bedste jeg lige kunne finde.
|
|
![]() |
|
![]() |
det var så penge smidt ud af vinduet, for så skulle jeg jo ikke have betalt ekstra for der var en dvi udgang i amitech 413, den kunne jeg så bare have brugt, når skærmkort ikke levere lyden til hdmi.
|
|
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Du kan sagtens få lyd ud af dit HDMI stik, hvis du gør følgende. På Amitech 41x sidder der et coax stik lige ved siden af HDMI stikket. Dette skal forbindes med den normale Coax lydudgang. Coax (Digital) ud -> Coax ind på grafikkortet. Herefter vil lyden blive sendt digitalt via HDMI kablet. Ja, kan virke lidt dumt at dette loop skal gøres eksternt men nok helt bevidst.. Hvis det laves internt ville det ikke være muligt at køre digitalt til en surround forstærker med mindre denne har HDMI. Derfor muligt at køre det ind i grafikkortet eller videre til en surround forstærker alt efter folks setup. |
|
![]() |
|
![]() |
Er det samme skærmkort i begge har? (og hvad er det for et i det hele taget). Det ligner den jeg også læste om forleden, men jeg husker ikke navnet på det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |