|
Er Atmos spild af penge/tid? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-August-2018 kl. 07:29 |
Overvejer kraftigt at hoppe på Atmos bølgen - men ved ikke rigtig om det giver ret meget?
Vi ser ALT via streaming TV2, DR, Cmore, HBO og en lille smule Netflix - så der er ikke meget "rigtig" Atmos lyd der, endnu... Har de her spec på mit nuværende anlæg; Højde fra til midt tv: 112 cm Højde fra gulv til midt af fronter: 112 cm, afstand mellem
fronthøjttalere: 178 cm Højde fra gulv til midt af center: 66 cm Højde fra gulv til midt af baghøjtaler: 200 cm, afstand
mellem baghøjttalere: 206 cm Bagvæg mål på tværs (retning fra elefant til vindue): 260 cm Højde til loft: 236 cm Afstand på langs af rum (retning 2billeder på bagvæg til
tv): 360 cm Nuværende højtalere: KEF T205, Reciever V383 fra Yamaha, ATV4k Giver det mening at rode med Atmos, eller skulle jeg hellere bruge tiden på noget andet |
|
![]() |
|
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Baun87 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2015 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 179 |
Det er da lige før at du har Atmos med de baghøjtaler så langt oppe
![]() ![]() |
|
M.v.h.
Kasper (Baun87) https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
ja spild af tid 😄
Du bliver glæder for at høre film, bruger mere tid i dit bio rum 😉😄😇
|
|
![]() |
|
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
Har selv et 5.1.4 Atmos setup og er vildt glad for det! ![]() Mængden af Atmos-indhold på streaming-tjenester er ret begrænset for at sige det mildt, så hvis ikke du vil begynde at se flere blu rays tror jeg du skal bruge tiden anerledes. Men en 4K blu ray med Atmos gennem et godt setup er virkelig godt og giver virkelig mere liv og dimension. Er i øvrigt enig med Baun87, dine baghøjtalere er meget højt på væggen.
![]() |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Er også gået over til Atmos, og med den rette opsætning og ikke mindst en film med et godt track så får man en fed oplevelse.
Det er bestemt ikke alle film der har et fedt Atmos track. Det bedste pt. er nok The Matrix men også Saving Private Ryan og special udgaven af Gravity, men der er selvfølgelig flere. Men The Matrix, som samtidig også er i Dolby Vision og ikke er så GRØN mere er et, must have👍
Redigeret af Potter - 04-August-2018 kl. 09:36 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
blander mig lige her da jeg går med samme overvejelse.
Er det heller ikke spild af tid/penge hvis man går med løsningen ‘Dolby atmos enabled’ højttalere placeret ovenpå ens fronter så man kun får en refleksion fra loftet ? (Har træloft.) ITunes får jo også snart Atmos lyd (dog kun som DD+ ) 😀
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
|
|
![]() |
|
Dvs at jeg kan rykke mine baghøjtalere ned og sætte et par atmos op på bagvæggen - og stadig få atmos fordel??
Har rockfon loft, så INGEN reflektion mulig fra loft... men ku vær fedt at undgå hullerne loft
|
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Som jeg opfatter det så er dine baghøjttalere placeret helt forkert. Hvis du kører 5.1, så skal de bagerste være sidehøjttalere, og slet ikke placeres på bagvæggen, eller i hvert fald vinkles mog lyttepositionen i stedet for mod skærmen.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Jeg har monteret 2 højtaler i loftet henover lyttepositionen.
Men jeg synes at det har været spild. Jeg synes de fleste film jeg får fat på har DTS HD Master og ikke Atmos. Så udvalget har været for småt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |