|
Coax kabel |
Besvar |
Forfatter | ||
qimichael
Bruger Oprettet: 18-Juli-2016 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-November-2018 kl. 22:25 |
|
Hej.
Jeg har købt et par aktive højttalere fra dynaudio. Højttalerne kan godt parres trådløst, men jeg har læst at jeg får bedre lyd ved at forbinde dem med et koaksial kabel. Jeg har dog forstand på kabel kvalitet, kablet skal være ca 3 meter, har længden betydning. Har i nogle forslag ? På forhånd tak Michael
|
||
mvh Michael
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Coax. Hvilken slags, som i audio kabler.? Eller hvad.? Billede af enheder.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
|
Audio kabel
|
||
mvh Michael
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilken stik type. RCA.? Minijack.?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
|
RCA stik
|
||
mvh Michael
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her er der til diverse priser. https://www.av-connection.dk/?ML=308
|
||
|
||
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak radiomandens
|
||
mvh Michael
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilke?
Hvor har du læst det henne? Klaus
|
||
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Klaus.
Det er et par 60 xd Det er et godt spørgsmål. Det er faktisk nok i anmeldelse af 600 xd jeg har læst at det er en fordel at bruge kabel. Det eneste jeg har læst om 60 xd er at trådløs signal vil forsinke nogle millisekunder, jeg er dog ikke sikker på at det er hørbart. Ved kabling er det muligt at få en lidt højere opløsning. Det er i virkeligheden nok mest ved forbindelse mellem lydkilde og højttalere at kabel anbefales Mvh Michael
|
||
mvh Michael
|
||
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Focus 60 xd. Heldige xxxx :) dem har jeg luret på længe. Tillykke med dem! Du må gerne smide dine kommentarer om lyden i tråden; det ville være interessant at høre.
Tror der menes mellem kilde og højtaler; ikke så meget mellem de to højtalere. Så ryger en del af ideen med trådløse højtalere vel også. Men kan du ikke låne et langt coax kabel af forhandleren og prøve? Så får du ro i sindet.
|
||
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
|
Moremusic. Tak synes det er svært at sætte ord på lyd men here goes: lyden minder meget om mine tidligere højttalere focus 340, men med dybere bas og mere kontrol, med masser af detalje og dybde. Jeg er ovenud tilfreds. Og så er det dejligt at højttalerne er lettere at placerer, da de ikke har basport. Tænker stadig instillingerne skal fintunes, men det bliver afprøvet senere. Ligenu kører jeg trådløst mellem højttalerne og coax Mellem kilde og højttalere. Kabel mellem højtalere skal afprøves senere, men lige nu skal der bare lyttes
Mvh Michael PS tak til alle der har svaret på tråden
Redigeret af qimichael - 14-November-2018 kl. 22:25 |
||
mvh Michael
|
||
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu ved jeg ikke præcis, hvordan højttalerne parres, men hvis det er digitalt coaxialkabel (S/PDIF-stikket på højttalerne), skal kablet helst have impedans på 75 ohm for at undgå datatab og jitter (det har de almindelige analoge phono-kabler ikke). Så skal du ha' fat i et af disse kabler (dem med phono i begge ender): https://www.av-connection.dk/?ML=305 - eller for den sags skyld et stykke antennekabel med påloddede phonostik.
|
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |