|
Regler for returret |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2018 kl. 14:47 |
Jeg har et køb jeg har ønsket at returnere til fabrikatten (indenfor min prøve periode), men forhandleren har svært ved at lave mig en returlabel og dermed en afhentning.
Det har taget 3 måneder hidtil og pt er det sådan at de sender mine penge retur og afhentningen må derefter følge. Der sker bare ikke rigtig noget med afhentningen. - Hvad er reglerne her? Kan jeg gøre mere for returnering? Hvor længe kan man stille krav om at jeg opbevarer den? NB, jeg skal lige sige det intet har med min cinemagic sag at gøre:) Redigeret af Bromberg5 - 15-November-2018 kl. 15:20 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du vil gøre brug af returret, så skal du selv stå for at sende varen retur (du betaler også selv).
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej:) Det er Sonos og de har som bekendt 100 dages returret. Jeg har villet returnere den siden slut juli, men de kan ikke lave en returlabel. Sonos har været yderst gode at snakke med og sendt mine penge retur - nu de fint erkender at fejlen er hos dem. De skal så også lave en returlabel, så GLS kan hente soundbaren. Der sker bare ikke så meget. De angiver selv at vi er 3-4 kunder der har det problem.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19561 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du fået pengene?
Ja = put den til side i sin kasse. Om et år sælger du den videre.
Klaus
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan få den opbevaret:). Njae eller bare tage den i brug, men jeg tænker der må ligge regler herfor. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
har svært ved at se hvorfor en forhandler ikke skulle kunne lave en retursag/label. Det må under ingen omstændigheder tage 3mnd. - hvis du har fået et retursagsnummer, så skal du skrive nummeret sammen med adressen hvor du skal sende det retur til. Ellers kan de ikke finde ud af det (retursags nummeret er det der gør de er i stand til at parre pakken med din retursag, så intet nummer, ingen returpenge), men de er teknisk ikke forpligtet på nogen som helst måde at forestå en afhentning. Det er helt og aldeles din egen opgave.
Jeg ved dog ikke rigtigt hvor du har fået fra at de skal sende pengene først, hvorefter du sender pakken. Det er stik modsat. DU sender pakken retur og får derefter pengene.
|
|
![]() |
|
frsch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2012 Sted: Herning Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du læse hvad trådstarter skrev så vil de se at han allerede har fået sine penge retur.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg er da med på den gængse procedure, men som jeg skriver så har Sonos selv meddelt mig at det er et groteskt forløb, jeg sammen med 3-4 andre er end som “gidsel” i. Så det er Sonos selv der har valgt at betale mig pengene tilbage, nu det er hos dem en returlabel kikser. Sonos har 100 dages returet - betalt og det er den jeg har benyttet mig af. Det er Sonos helt indforstået med. Jeg har fået en fin rabat ved mit næste Sonos køb son plaster på såret. Så hele polemikken nu, består i at jeg egentlig bare skal have afhentet min soundbar af DHL og det er altså Sonos der skal lave den;) Imellemtiden står den nu bare hos mig i soverværelset, men den fylder da
|
|
![]() |
|
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil godt hente den for dig :)
|
|
![]() |
|
brugernavn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-April-2007 Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da du åbenbart allerede har en god dialog i gang med dem, synes jeg sagtens du kan spørge dem hvornår de ikke længere er interesseret i at få varen retur. Så bliver I jo enige om hvornår de ikke længere kan gøre krav på varen. Hvis du synes at deres svar er urimeligt, må I prøve at blive enige om noget.
Redigeret af brugernavn - 15-November-2018 kl. 22:32 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din sag har intet med købelovens returret at gøre.
Her er der indgået en særlig aftale mellem Sonos og dig som går ud over købeloven.
Jeg ville skrive til dem og give dem en rimelig frist, hvor de kan sørge for at soundbaren bliver hentet. Be dem om at godkende denne frist. Er fristen overskrevet, så kan du gøre med soundbaren som du synes. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |