recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm - fjernsyns- el. computerskærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFladskærm - fjernsyns- el. computerskærm?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tangaa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Fladskærm - fjernsyns- el. computerskærm?
    Sendt: 12-December-2006 kl. 12:51

Min plan er at jeg skal have en fladskærm i vores køkken, som skal bruges til både at se fjernsyn (via kabeltv), se dvd-film og til at gå på nettet.

Har I nogen bud på, hvordan jeg løser dette bedst muligt?

Jeg havde tænkt mig at have et trådløst tastatur og mus liggende i skuffen, som man så lige kunne lægge op på bordet, når man skal på internettet. Og en fjernbetjening til tv-delen er selvfølgelig også et must

Men hvad bør jeg vælge - en computerfladskærm suppleret med en tv-tuner eller et fladskærmstv med pc-indgang? Og hvad med selve pc-delen - hvor gør man lige af den? Jeg regner med at have plads til ca. en 20" skærm på væggen.

Mvh. Lisbet

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 13:16

Personligt bruger jeg en KVM-extender, som flytter PS2 mus og tastatur, stereo lyd og VGA, til når jeg går på nettet i stuen på min Panasonic Plasma.

Dvs jeg har computeren på kontoret, men kan så tilgå den i stuen.
Det virker helt perfekt.

Der findes et hav af extendere. De koster dog hurtigt en god del af PCens pris. Men så slipper du for at have flere PCer, samt at have nogen PC ved din skærm overhovedet.

Til top
tangaa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 23:00
Det lyder smart, men det kræver vel at man har en stationær pc stående tændt? Vi har kun bærbare i huset... Og betyder det så ikke, at en anden ikke kan arbejde ved den pågældende pc imens?
Til top
helle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Juli-2005
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 23:33

Jeg har tilsluttet en Samsung skærm med egen tuner til min pc i stuen. Så har jeg trukket et usb kabel  og et skærmkabel gennem vægen. forenden af usb´et sidder der en Hub. Der har jeg bl.a. tilsluttet trådløst tastatur. Man kan få en Samsung TV/pcskærm i bredformat til ca. 3000 kr. Jeg har været super glad for mit.

vh Helle

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu