|
EQ software til win10 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
rene49 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-November-2018 kl. 13:42 |
Hej gutter
Jeg vil rigtig gerne have korrigeret mit computer setup. Søger noget software med advanceret EQ hvor jeg kan tweek mit system ind til rummet. søger ingen auto løsninger, har selv mic til måling. Mangler blot noget software som kan overrule alt lydout på min computer. Har søgt lidt forgæves og det eneste jeg har fundet er programmet jeg linker til herunder. Det gør ikke noget for mig. for få justerings muligheder. har i nogle forslag? |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Equalizer APO
![]() |
|
![]() |
|
rene49 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
mange tak thomas! Jeg har lige prøvet at installere det, virker 100p til at kunne det jeg skal. kan se jeg kan sætte de filer jeg vil. jeg simelthen bare ikke få den til at gøre noget ved lyden. har prøvet at se flere videor på youtube ifht til opsætning. Den gør intet ved lyden :( mit setup er Toslink ud af af bundkort til en digital forstærker. har du nogle videoer som hjalp dig igang?
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Tror du skal ind i windåse's indstillinger for lydkortet og fjerne et flueben under fanen avanceret. Der står noget med "tillad programmer at overtage kontrol af denne enhed". Ellers meld lige tilbage hvis det ikke hjælper.
|
|
![]() |
|
har jeg tjekket. Der er flueben i at den må tillade programmer at overtage. Skal den vel også blive ved med at være?
|
|
![]() |
|
Mener jeg har fjernet det flueben for og få effekt i Netflix. Kører man PCM ud er det ligegyldigt, men f.eks. ved surround formater skal det flueben væk for og tvinge PCM.
|
|
![]() |
|
Fik du det til og virke?
Du skal også huske og installere APO'en i configurator. Det ser ca sådan ud: ![]() |
|
![]() |
|
Jeg kører ud af HDMI, med 7 kanaler FIR convolution. Og det virker på alt lyd, bortset fra REW sweep. For og få det igennem REW/ASIO bruger jeg et andet program der hedder voicemeeter.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Virker det også til til atmos og dts-x?
|
|
![]() |
|
Nej. For der skal du jo bitstreame. Vil man lave FIR i PC'en skal det forlade som PCM, og dermed går meta data tabt.
|
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Det var også det jeg selv var kommet frem til, men ville lige høre fra en der rodet med det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |