|
Hvordan deaktiveres/afinstalleres app'en Billeder? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2018 kl. 14:40 |
Jeg bruger normalt Zoomplayer til at vise mine A/V og billedfiler, men på det seneste har app'en Billeder overtaget kommandoen vedrørende visning af billedfiler. Jeg har i Zoomplayer valgt at denne skal bruges til at åbne bl.a. billedfiler. Det har ikke hjulpet. Hvis jeg klikker på den enkelte billedfil og vælger "åbn med", udpeger Zoomplayer og sætter flueben i "brug denne app til at åbne JPG filer", virker det, men kun indtil jeg klikker på det næste billede. Så åbnes det igen med app'en Billeder.
![]() Glemte at skrive at det er Windows 10. Flemming
Redigeret af fltk - 15-November-2018 kl. 14:42 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 390 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet at gå ind via Indstillinger, Apps, Standardapps og Vælg standardapps efter filtype eller Angiv standarder efter app og så administrer hvad Zoomplayer skal åbne.
Normalt virker den metode du har prøvet men hvis den ikke virker har jeg haft held med ovenstående
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
Endnu en der er træt af “billeder”......det er eddermanme også en skodapp.
Bruger imageglass, brugte “Standard apps” metoden og ser aldrig skyggen af “billeder” igen. Klaus
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Det virker desværre ikke. Ved .jpeg filer bliver Zoomplayer slet ikke vist som en valgmulighed. Ved .gif og .jpg filer bliver Zoomplayer vist som en valgmulighed, men den bliver ikke gemt selvom jeg klikker på den. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
bruger irfanview - højreklik på et billede og vælg "åbn med" herefter "vælg standardprogram" - hvis den ikke står på listen, skal du bare gå ind i "flere indstillinger" eller vælg "søg efter andre" - så kan du selv vælge en vilkårlig .exe fil - OG HUSK at have flueben i "brug denne app..."
Det skal du så huske at gøre for alle de filtyper du vil have den til at åbne. - Det kan sikkert også gøres direkte i zoomplayer hvor du kan vælge hvilke filtyper på en liste, så vil den selv sætte indstillingerne. - har aldrig brugt programmet, så jeg kender ikke til hvad den kan/ikke kan. |
|
![]() |
|
Det ser ikke ud som om du har læst mit åbningsindlæg. Alt det du foreslår er jo nøjagtig det jeg har prøvet uden held. ![]() Flemming
Redigeret af fltk - 15-November-2018 kl. 21:32 |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
fejl 40. med mindre du sidder på en maskine hvor du ikke er lokaladministrator og der er en GPO om at du ikke kan få lov at vælge standardprogrammer.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
GPO? Klaus
|
|
![]() |
|
Neobi/q ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
GPO = Group Policy object, benyttes til at "fjernstyre" opsætning i et computer domæne miljø :) f.eks. til at fastlåse standard apps
Men benyt denne i powershell (skal køres som admin) Hvis ikke muligt så fjern "-allusers" get-appxpackage -allusers *Microsoft.Windows.Photos* | remove-appxpackage
|
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
![]() |
|
Fejl 40, nej. Sådan en har jeg ikke lavet siden forrige årtusinde, og heller ikke denne gang. ![]() Og min PC er ikke låst af nogen begrænsede administratorrettigheder. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Jeg fik fjernet Billeder efter ovenstående overskrift, men ak nu er jeg lige vidt. Nu er det blot Paint 3D billederne blivet lukket op med, og jeg har stadig ikke mulighed for at vælge Zoomplayer. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Neobi/q ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Hvis du har mod på det. Så ville jeg nok forsøge at kaste mig ud i at ændre din default xml template
du kan finde en guide til det her https://blogs.technet.microsoft.com/windowsinternals/2017/10/25/windows-10-how-to-configure-file-associations-for-it-pros/ |
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |