|
Tilslutning af NVIDIA Shild (4K) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
biteme ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-December-2018 kl. 12:18 |
|
Jeg har købt et LG OLED C8 og vil gerne kunne afspille mine 4K film fra min NAS.
Min opsætning er pt: Nvidia Shield er tilsluttet med HDMI til Yamaha RX-V2067 receiver og derfra HDMI kabel til TV'et. Men da receiver'en jo efterhånden er en aldrende sag, tror jeg ikke den understøtter 4K. Vil det bedste så være at tilslutte NVIDIA Shield til TV'et? Men hvordan får jeg så lyden fra TV'et til receiver'en?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis ikke der kan fås Multikanal lyd fra TVet, ordet kan der nok ikke, så er du nødsaget til at tage lyden fra Shield med en Audio extractor, og føre lyden til Reciver med Toslink eller Coax.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
|
LG OLED tv kan godt sende surround lyd ud.
Jeg tager selv lyd ud via optisk udgang, da min receiver ikke understøtter HDMI ARC.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvis der også gælder for extern enheder, så er der ikke noget problem.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
|
Løsningen, hvis du skal have HD-lyd og det hele med: https://digitalt.tv/test-xolorspace-23421-hdmi-2-0-4x2-hdmi-matrix-switcher/ https://www.amazon.de/gp/product/B07H25VVFV/ref=oh_aui_detailpage_o03_s00?ie=UTF8&psc=1 |
||
![]() |
||
biteme ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Status: Offline Point: 42 |
|
Den løsning ser spændende ud. Trods alt billigere end en ny surround receiver
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Der står ellers i beskrivelsen på Amazon, at den kun kan klare 8-bit farver, men testen påstår den kan klare Dolby Vision. Hmmm..
Der nævnes ikke noget om Atmos og DTS X heller? Ellers var det da en rigtig fin mulighed. Kunne da få mig til at overveje, at købe en tidligere 1080p topmodel receiver. Køber man dem brugt, kan man få ekstrem meget mere forstærker for pengene. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
|
Det gælder også for Extreme enheder. Jeg bruger Apple tv 4K, og får Dolby Digital ud af tv’ets optiske udgang. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
|
Det er en HDMI switch, den switcher blot signalerne, den signalbehandler dem som sådan ikke - Den er ligeglad med hvilken bitstream der i signalet, det handler mere om hvilke båndbreder den kan håndtere ind og ud. Den kan som alt andet HDMI 2.0b udstyr håndtere op til 4K@60 Hz som 8:8:8 bit RGB, skal man have flere bit eller flere fps (ifbm 4K opløsning), skal man gå ned i YUV farverum ...Som altid i forbindelse med alt andet HDMI 2.0b udstyr. https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Refresh_frequency_limits_for_standard_video Redigeret af TBC1 - 09-December-2018 kl. 21:18 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det dur bare ikke til lossless.. Det er jo desværre noget af en nedgradering :(
|
||
![]() |
||
|
Lyder godt nok som et fedt produkt så. Troede kun det var HDFury der kunne sådan noget. Men den ligger jo i en hel anden prisklasse. |
||
![]() |
||
|
HDFury's minder mig som sådan også mere om en DVDO edge, da de også kan signalbehandle, skallere og figurere costom EDID settings mv. Smartoo'en er blot en switch der forbinder enhederne med hinanden uden at signalbehandle - Men til gengæld det den eneste det har lykkedes mig at finde mhp at udskille lyden i en særskilt HDMI udgang til non HDMI 2.0b recievere uden at man samtidig mister muligeden for HDMI 2.0B output til display'et. Produktet er da også ganske nyt og først landet på markedet for en lille måneds tid siden. Men det opfylder helt klart et relevant behov hos folk der får opgraderet deres displays, men ikke har nogen anden grund end HDMI 2.0b til at skulle bruge 5 cifrede beløb på opgradering af ganske udmærkede surround-recivere. Redigeret af TBC1 - 09-December-2018 kl. 22:41 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |