|
God aa/aaa-batterilader |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-December-2018 kl. 07:27 |
her i huset har vi to forskellige, og de er faktisk direkte ringe til at lade op, tager en evighed. I går brugte jeg over 7 timer på at lade 4 aa batterier op, og så var de ikke engqng fuldt ladet op.
Findes der en god oplader, eller er det bare sådan markededet er?
|
|
DanishBacon
Super bruger Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er selv glad for Panasonics BQ ladere. De er også til at betale sig fra.
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2221 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med batterierne? De kan vel også blive gamle, eller har laderne bare altid været sløve?
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for forslaget om panasonic, den går jeg lige videre med.
Det er næsten nye batterier, alle sammen, og det har altid gået voldsomt langsomt.
|
|
SilverLine
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 710 |
Funktioner
Tak(0)
|
ISDT laver rigtig gode produkter. Vi bruger meget deres lade produkter i R/C verdenen.
De har lavet denne geniale lader til almindelige batterier : https://www.banggood.com/ISDT-C4-8A-Touch-Screen-Smart-Battery-Charger-With-USB-Output-For-18650-26650-AA-AAA-Battery-p-1248735.html?rmmds=search&ID=224&cur_warehouse=CN
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Findes de med en EU-sælger, synes jeg ikke lige, at mine googleskills kan finde..
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
batteribyen.dk har dem. Der har jeg selv købt, men da de hed Sanyo. Quickopladeren er ikke på lager, men her er den med 4 eneloop batterier:
Redigeret af Brixen - 19-December-2018 kl. 10:07 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Grundig test og anmelderse af mange opladere:
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger en JapCell BC-4001: https://www.batteribyen.dk/japcell-bc-4001-lader-med-lcd-display-til-4-aa-aaa-batterier
Du kan købe den løs til 349 kr. eller inkl. 4xAA eller 4xAAA til 100 kr. ekstra. Jeg har tidligere brugt de billige ladere, som reelt blot er timer-styrede og ikke beskytter mod overopladning eller har mulighed for at teste batteriernes tilstand. Resultatet er, at man kommer til at blande gode batterier med dårlige og/eller bliver ved med at forsøge at holde liv i dårlige batterier. Min anbefaling er at købe en ordentlig lader én gang for alle og så få testet og ryddet ud i de batterier, man har liggende. Jeg kan også anbefale, at man kun bruger hybrid-batterier (Eneloop, "StayCharged", "Precharged" eller hvordan de ellers betegnes) af ordentlig kvalitet i stedet for de almindelige genopladelige batterier. Det skal lige siges, at jeg ikke har nogen teknisk baggrund for at vurdere, om den nævnte oplader er af god kvalitet eller ej, men kun at jeg selv har brugt den uden problemer.
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare så man ikke køber sig fattig i dyre batterier.
https://petapixel.com/2018/02/16/eneloop-pro-20-batteries-ikea-ladda-5-batteries/ |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Japcell laderen ligner meget den lader fra Opus i den artikel jeg linkede til tidl.
Mht batterier, så er Ikea stedet at købe: 4 stk Eneloop for 0 kr. Redigeret af PerW - 19-December-2018 kl. 18:00 |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan man købe Eneloop batterier i Ikea for 0 kr? Det er sgu billigt Har aldrig set Eneloop batterier i Ikea. Mon ikke du mener deres egne Ladda batterier til 49kr for 4 styk?
|
|
Mvh Jesper
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |