recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til surround

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
haf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-September-2011
Sted: odense
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til surround
    Sendt: 23-December-2018 kl. 14:00
hej alle eksperter , jeg har brug for hjælp , jeg har lige købt surround højtaler sæt  klipsch  front rf-82 ll
center rc-62 ll  bagved rb-61 ll   sub r-112sw,  jeg leder efter en surround reciver som kan klare sættet til rimelige penge , er helt på bar bund   god jul og godt nytår til alle sammen       ps vil købe Onkyo SKH-410 Atmos højtaler til sættet her , er det helt ved siden af ?????‎
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 09:59
Jeg havde købt en surround receiver, med det antal kanal jeg skulle bruge, og så med preout. På den måde kan man altid smide en effektforstærker på til sine fronter, hvis man mangler lidt effekt. Hvilken surround receiver der passer dig bedst, skal jeg lade være usagt. Det er dig der har nemmest ved at finde ud af det, men der er mange derude, der opfylder de flestes behov. 
Til top
haf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 18:40
tak for information , jeg har lige sat nye baghøjtaler  op  https://imgur.com/a/aNQ1r6w
hvad synes i, er det helt ved siden af, de er ikke afprøvet endnu da mangler reciever endnu
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4862
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 23:22
Du kan kun opnå rigtig surround lyd hvis højttalerne sidder tilnærmelsesvis som på denne tegning.

Som de hænger nu, blir lyden sendt med modsatte væg og tilbage til dig med forsinkelse. Og det lyder ikke godt.

Redigeret af Munch - 01-Januar-2019 kl. 23:23
Til top
haf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 23:31
ok  tak
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 10:08
Min sofa står også op ad bagvæggen i stuen, så mine højtaler står i øjehøjde og peger ind mod mig.
Til top
haf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 12:09
hej  jeg havde ellers læst at højtaler skulle være halv meter over ørehøjde???
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu