|
Hvilken lyd til min stue? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
tangloppen
Junior bruger Oprettet: 03-Juli-2016 Sted: Odense Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-December-2018 kl. 21:44 |
Hej Kloge hoveder.
Jeg står foran at skulle lave en gennemgribende renovering af mit kommende hus. I den forbindelse er jeg igang med at planlægge installationer, og jeg er i tvivl om hvad jeg skal gå efter. Stuen er ca. 50 m2, kvadratisk. Har gået og tygget lidt på at montere 2 stk. Devialet Phantom Reactor (eller Silver), hvilket nok er det nemmeste i forhold til forbindelse. Alternativet er indbygningshøjtalere. Har kikket lidt på B&O’s Palatial og Celestial, dog uden at kunne finde noget synderlig info om disse. Med indbygning er jeg dog mest bekymret for selve lydkvalitet, bas og volumen. Har en eller anden ide om at indbygning vil være begrænset i lyden som følge af volumen. Forhåbenligt kan nogen af jer herinde dirigere mig i den rigtige retning. Budgettet er vel omkring 25.000-30.000,- og kodeordet er WAF, dvs. Diskret, stilrent.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Devialet Phantom Reactor og WAF - hører det til i samme sætning?
Klaus
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det tænkte jeg også lidt. Kvinder plejer ikke være så glad for rumskibe og andet sci-fi merch i stuen Redigeret af Nagash - 23-December-2018 kl. 23:51 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et bud kunne være: De er superflotte! Og 50m2 stue burde kunne bære sådan et par..... Klaus
|
|
tangloppen
Junior bruger Oprettet: 03-Juli-2016 Sted: Odense Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nah, WAF og Devialet hænger ikke sammen, men efter som de vil blive monteret på væggen under loftet, så går det nok.
Humlen ved det er, at jeg ikke skal have nogle store gulvhøjtalere til at stå og fylde.
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Det var da en skam at bruge 30.000 kroner på lyd, for så at placere lydkilden er sted der stort set ødelægger lyden. Men okay, det er bare min mening.
Klaus
|
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gå da indbygningsvejen, de er lavet til at montere i loftet. Devialet monteret under loftet kommer i min bog til at se mærkeligt ud og lyder formodentlig også mærkeligt.
Det du skal være opmærksom på med indbygning er at du skal have flere sæt højtalere op hvis rummet af stort, lyden spiller jo ned i gulvet istedet for på langs med rummet som mere traditionelle løsninger. Jeg har selv Tannoy CMS 3.0 I stuer, køkken og badeværelser og er glad for det. Har en subwoofer under da det giver det man kan føle man mangler i bunden. Tannoy laver også indbygnings subwoofer
|
|
Pallemans
Ny bruger Oprettet: 07-December-2018 Sted: . Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit råd er at, finde ud af hvad det skal anvendes til. Der er stor forskel på om det bare skal bruges til musik, eller man ønsker tv-lyd ind over og især hvis man vil have souround. Skal anlægget placeres i teknikrum. For så kan det blive lidt mere besværligt.
Har du nogle informationer om den Tannoy amplifier. Jeg kan ikke finde den. Ser ud til den er udgået. Hvis du valgt Tannoy løsningen i stuen, har du formentligt ikke tv lyd in over, eller har du valgt central placeret sourround? |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
tangloppen Din overskrift siger jo det hele. Hvilken lyd til min stue? For det er nemlig din lyd det skal ende op med. Ved at spørge : Forhåbentligt kan nogen af jer herinde dirigere mig i den rigtige retning. Forstår jeg ikke. Det må jo ikke ende op i du til sidst sidder og lytter til en lyd der i bund og grund ikke er din. Selvfølgelig kan vi rådgive hinanden en smule men i sidste ende kan det kun være dig der siger ok for din lyd. For der er vel ikke ret mange der har ens lyd. Tror ikke der er ret mange der har min lyd. Så jeg vil rådgive dig til at bruge en masse tid på at låne udstyr i de mange forskellige HiFi forretninger der er i vores lille land. som med glæde vil låne div udstyr med hjem. Jo ved godt det så koster en masse tid for dig med afhentning og aflevering udpakning osv osv Men på den måde får du dig også en hel del erfaring i stedet for at du (bare) henter andres erfaring . Vh |
|
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag et kig på XTZ Cinema Series det er virkelig gode højttalere til prisen.
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der bliver skrevet at kodeordet er WAF...så det er vel i bund og grund konen som der skal spørger til hvad der må købes....jeg er bare glad for at jeg ikke er i samme situation når der skal købes ind til min lyd hobby....hvorfor finder mænd sig i at konen vil have at højtalerne skal hænge under loftet....det er mig en gåde?
Mvh Frank
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg formoder du så har nogle store højttalere der ikke hæger under loftet Men jeg er helt enig her. Er helt med på at forholdet til sin samlever er et kompromis om indretning. Men alt for mange mænd lander deres anlæg nedgradere eller helt fjernet i det en Qvinde træder ind af døren
Redigeret af LASSENCAD - 26-December-2018 kl. 11:19 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |