recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BlueRay afspiller og lokal netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BlueRay afspiller og lokal netværk

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
janjpr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-November-2017
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janjpr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BlueRay afspiller og lokal netværk
    Sendt: 02-Januar-2019 kl. 09:11
Et - måske!! - for tåbeligt spørgsmål, men prøver alligevel:

Vil gerne placere BR-afspiller i et rum langt væk fra mit Smart-TV. Kan jeg afspille på TV'et via husets netværk, hvis både TV og BR-afspilleren er koblet på via RJ45-kabler til samme router? Tænker at anvende en app fra TV'et og/eller Infuse på mit Apple TV. 

Giver det mening? Og hvordan kan det bedst opsættes?

Hilsen Jan
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 09:17
hvis din BR afspiller har den cast mulighed ?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 10:11
Jeg kender ikke til nogen BD afspiller der kan det.
Til top
janjpr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janjpr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 10:46
Tak. Lyder som om jeg må droppe ideen, desværre..
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 986
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 10:54
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

https://www.av-connection.dk/?ML=3329

Her trækker du bare et HDMI kabel via RJ45 kabel. Dem jeg har set kræver 2 RJ45 kabler.
Til top
janjpr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janjpr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 11:22
Tak. To kabler er desværre et for meget i mit tilfælde.. ;-) Mit håb var, at kunne udnytte - via routeren - det eksisterende kabel til mit Smart TV. Altså lave en slags streaming som var BR-afspilleren en NAS-agtig størelse.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 11:30
du kan lave trådløs hdmi 

koster lidt   men så slipper du for kabler 
Til top
janjpr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janjpr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 12:08
Har du et link der beskriver forudsætninger til trådløs HDMI?

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 07:35
Jeg var forbi BHVIDEO i NYC i efteråret, og så også på trådløs HDMI. Min oplevelse umiddelbart var at man skal ikke gå på kompromis med pris og kvalitet. Bemærk, nogle har en del blæsestøj.

Hvad med 4K UHD HDCP 2.2 ?    
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
janjpr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janjpr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 08:24
Jeg er ikke så teknisk velbevandret, så jeg ved ikke lige, hvad du tænker på med dit afsluttende spørgsmål. Mit TV har 4 HDCP 2.2 certficerede indgange, så det kan vel honoreres i givet fald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg var forbi BHVIDEO i NYC i efteråret, og så også på trådløs HDMI. Min oplevelse umiddelbart var at man skal ikke gå på kompromis med pris og kvalitet. Bemærk, nogle har en del blæsestøj.

Hvad med 4K UHD HDCP 2.2 ?    

Der skrives kun om BR

trådløs hdmi :
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu