recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Audio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jeppe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2019
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Audio
    Sendt: 07-Januar-2019 kl. 17:34
Hej jeg har en opsætning med google home mini, og google audio, den er sat op som en hjemme gruppe, mit sprg er så om man kan få google audio til at dæmpe lyden når man bruger google home mini til at streame musik, over til google audio, for google home mini dæmper jo selv lyden når man starter med Hey Google.Wink
Det er ikke rigtig lykkes mig og finde et svar nogle steder, på dansk eller engelsk desværre.Cry
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 15:00
Hej.

Er det sådan en Chromecast audio du mener? Og hvad er den koblet til?

Vh Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
Jeppe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 19:32
yep det er en Chromecast audio, det er koblet til et anlæg, hvor at setup er flg. Streame lyd fra Google home mini, til Chromecast audio, også op i anlægget.
Havde fat i Googles support igår, og i flg dem, er funktionen ikke til stede desværre, så det er dæmp lyden på anlægget, sig ok Google, også kan man eksekvere sin order.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 19:56
Ja det er lidt noget bøvl - har selv samme problem. 
Man er nok nød til at sige en kommando til den, mens musikken spiller højt, for at få den til at dæmpe sig og derefter spørge den om det man skal gøre. Derefter bede den om at skrue op igenSmile

Altså - Hey Google, "be quiet please" også Hey google, dit spøgsmål også Hey google, "turn up again mate"

Vh Jakob

Redigeret af Jesna - 08-Januar-2019 kl. 19:56
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
Til top
Jeppe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:16
ja lige præcis Jacob, det er desværre det man er nød til, drev Googles support i England til vanvid igår, de forstod ikke lige med det samme hvad jeg mente, selvom om det blev skåret ud i pap og bøjet i neon.
Så efter at have chattet med 3 supporter, forstod de endelig hvad jeg mente, men desværre havde de ikke en løsning 😀
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:23
Hej. 

Har ikke lige testet det, men under din mini hvis du vælger din Chrome Audio som standard musik højttaler, burde det så ikke virke?
Til top
Jeppe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:24
er prøvet men det fungerer ikke 🤔
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:27
Der må testes lidt mere, vender lige tilbage hvis jeg finder noget smart

/Jakob
Til top
Jeppe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:29
Takker🤩
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 01:23
Det virker præcis som I ønsker, hvis man sætter Chromecasten til at være standard højtaler for den pågældende Home Mini..

Så prøv lige igen, at gøre som Jesna siger: Inde i din google app, der vælger du home minien, og går så ind i opsætninger for den. Og derinde vælger du så chromecast-enheden som standard højtaler.

Dermed slippet du også for at fortælle, hvor du vil have musikken/radio afspillet. Du kan bare sige: "spil P1" (ikke noget med at skulle sige: "på køkkenradio", eller hvad chromecasten nu heder), og bum så kommer der radio ud af din chromecast-højtaler i stedet for home mini.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 01:26
Men okay, hvis det er fordi at både chromecast OG home minien skal spille på samme tid, ja så kan det godt være at der er problemer...

Men ved os, der er mini'erne kun styringsenheder, fordi deres højtaler er ikke god nok (i min optik) til at afspille musik. 
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 15:47
Nu fik jeg lige selv testet det også. 

Hvis jeg i settings på min google mini, laver standard højttaler til musik om til chrome audio, så virker det hos mig. - "Hey Google spil metallica black album" så afspiller den via chrome audio.

Min teori er, at du skal ikke sige "Hey Google spil metallica black album på chrome audio" for så springer den din standard højttaler til musik over

/Jakob
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu