|
Søger en projektor |
Besvar |
Forfatter | |
ImpulzE
Bruger Oprettet: 20-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 223 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Januar-2019 kl. 22:31 |
Jeg og nogle venner leder efter en projektor. Vigtigt den er lysstærk, da det ikke er altid at der er fuldstændig mørklagt. Den skal bruges med en Playstation 4, både til spil og film. Stort lokale og afstanden er ca. 4-5 meter til en 100'' lærred. Projektor skal hænge i et beslag fra loftet. Lav støjniveau foretrækkes.
Er der nogen der kan anbefale en projektor, brugt eller nyt, under eller omkring de 5000 kr.? Redigeret af ImpulzE - 09-Januar-2019 kl. 09:41 |
|
Ole N 84
Bruger Oprettet: 05-Februar-2017 Sted: da vinci parken Status: Offline Point: 56 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg ville vælge en benq w1400, den er rigtig lysstærk vi kan se film med lyset tændt om aftenen. Der er en tilsalg på DBA https://www.dba.dk/projektor-benq-w-1400/id-1051099058/ Hilsen Ole N 84 |
|
ImpulzE
Funktioner
Tak(0)
|
Modtager stadig gerne andre anbefalinger.
|
|
ImpulzE
Funktioner
Tak(0)
|
Andre anbefalinger?
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmmm ... that doesn't compute. Jeg ville nok rykke den nogle meter nærmere. |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Brug projectorcentral.com.
De har calulator, hvor du kan se hvor stort et billede en givet projektor giver ved en givet afstand. Tit kan du også læse hvor stor afstanden skal være mellem toppen af lærred og projekoren i forskydning, hvis projektoren ikke har lens shift. |
|
ImpulzE
Funktioner
Tak(0)
|
I har ret. Vi må flytte projektoren tættere på.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mht. anbefalinger, så går der jo nærmest ikke en uge imellem at nogen spørger på forummet om nøjagtigt det samme. Tror folk er lidt trætte ...
Men mit bedste råd: med det budget, glem nyt - køb brugt. Kig på DBA o.lign. og se hvad der er i den prisklasse, og læs så nettet tyndt for reviews. Find 2-3 modeller du/I synes lyder gode, og spørg os specifikt om erfaringer med netop de modeller. |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den skal være lysstærk så bør du vælge en 3LCD type og ikke DLP. 3LCD er mere lysstærk.
Jeg har selv en Epson TW7600. Den koster godt nok 9k. men denne kunne netop levere 100" på 5m afstand. Og jeg har også et temmelig lyst lokale. Og jeg har også forbundet den til en PS4. Hvis du lader den blive i ECO mode så er den temmelig støjsvag. Mange producenter har en afstandsberegner på deres hjemmeside. Jeg ved BenQ og Epson har.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |